♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Tacksamhet & kärlek....

Kategori: Allmänt

Vår dotter vaknade lite på fel sida i morse, hon är för övrigt inne i en riktig trotsfas just nu. Hon är ledig måndagar och fredagar från dagis, och istället för att vi ska gå och göra varandra sura här hemma så har hon nyss fått åka till farmor och farfar för att vara där några timmar! Ibland behöver man ett litet break ifrån varandra, i synnerhet i dessa trotsfaser. När hon är sur så blir jag sur och då blir hon ännu mer sur osv osv ;-)  Är så  tacksam att vi har dem och att de dessutom bor så nära oss! Dottern älskar dem - och ni kan ju tänka er vad glad hon blev över att få åka dit?? :-)

Känns som jag bara skriver om "besvärliga" saker med henne, men jag kan säga att hon är en jättego, glad, rolig tjej full av upptåg......när hon inte är i trotsfaserna ;-) Men ni som har småbarn vet vad jag pratar om, man kommer inte undan - det är ju en helt naturlig utvecklingsfas.

Jag älskar henne gränslöst mycket, så mycket att jag inte finner ord att uttrycka mig ordentligt. Jag hade verkligen ingen aning innan jag fick henne; att man kunde ha så här oerhört starka känslor för någon levande varelse. Det är obeskrivbart. Självklart älskar jag min sambo också - men detta med sitt eget barn....ja det är något helt annat.....<3

Jag ska ägna mig åt mindre roliga saker - betala räkningar! Sedan tänkte jag TVINGA mig att gå ut en promenad, ja jag får verkligen TVINGA mig, har ingen lust alls - men vi ska nämligen äta pizza idag och om jag då tar en promenad först så får jag inte lika dåligt samvete efteråt ;-)

Vad ska ni ägna er åt idag?

Kram kram

Kommentarer

  • Kia säger:

    skratt Vet precis vad du menar med trotsiga barn! ;) Men visst är de underbara ändå! ha en trevlig helg! Kram

    2009-02-27 | 12:35:49
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Jo så sant att man behöver, jag tror både som förälder och barn är det viktigt att få en egen tid. När mina varit borta så känns det som man har fått nya krafter och barnen är lika glada att se oss igen...



    Det är bra att du skriver, för det är inte lätt att vara mamma idag, man älskar de gränslöst och man kan bli så tokig att man är nära på att vilja lägga in sig...



    Låter gott med pizza... Själv ska vi göra tortilinigratäng och kladdkaka till efterrätt.. Lär behövas motionera i helgen =)



    Ha en underbar helg nu vännen..



    Kramar om dig massor

    2009-02-27 | 14:53:26
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: