♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagen idag...

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft fullt upp. Har som sagt städat bort julen - och det är inte så bara det. Tycker inte jag hade så himla mycket julsaker men det är en del ändå; och det är rätt så tidskrävande att hämta lådorna i förrådet; plocka ner alltsammans och paketera i lådorna och sedan bära iväg dem till förrådet igen. Det sistnämnda gör vi dock i morgon. Sedan blir det ju alltid lite skräpigt när man plockat bort allt så det krävs ju lite efterstädning också.....

Skönt iaf att ha det gjort. Det enda jag har kvar nu är stakarna och stjärnorna. De får lysa ikväll, imorgonbitti plockar jag bort dem. Ska även byta gardiner i köket; det enda fönster jag hade julgardiner i. Slingan på balkongen får dock vara kvar ett par veckor till; tycker inte det gör något - det är ju så mörkt hela denna månad....

Har även varit och veckohandlat, så nu har vi allt hemma inför veckans alla måltider!  Bytt i sängarna, tvättat sängkläder och hängt upp. Packat dagisväskan inför morgondagen - ja då börjar lillan igen efter nästan 5 veckors uppehåll. Det blir roligt för henne - hon har längtat :-)

Det har gått bra matmässigt för mig - men nu ikväll är jag sugen, sugen, sugen så jag håller på bli tokig!! Stå ut, stå ut, stå ut är mitt stående mantra nu! Det känns minst sagt motigt just nu, motivationen är lååååg, jag får verkligen kämpa just nu känns det som, för att överhuvudtaget hålla huvudet ovanför vattenytan. Ja, jag håller bokstavligen på att drunkna i mitt sug känns det som. Men jag ska kämpa - och i morgon är det jag som ska gå en promenad, en riktig promenad. Jag måste komma igång med motionen igen, då tror jag allt känns lite lättare - fast det känns motigt att ta sig ut....

Det blir en tidig kväll ikväll, det är ju inget på TV heller så......

Ska titta in på era bloggar först bara :-)

Kram på er!

Kommentarer

  • hemma hos bröderna bus säger:

    Hej!

    Vad kul med ett besök från dig. Jag gillar din blogg också men måste erkänna att även om jag gör så gott som dagliga besök hos dig så har jag varit dålig på att lämna kommentarer. Ska skärpa mig.

    Snöflingorna hämtar du på www.bloggerbuster.com. Det var jätte enkelt, följ bara instruktionen. Lycka till. Kram

    2009-01-12 | 20:55:12
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Lena säger:

    Hoppas du lyckades stå emot suget. Jag vet precis hur det är. Inte nu när jag pulvrar, det är inte så himla mycket jag kan göra åt saken då, men tidigare. Jag brukar distrahera mig själv med nått annat, så glömmer man bort suget. Jag tror vi lärde oss något i liknande med att ett sug varar i 7 minuter (eller nått) och lyckas man stå emot det under den tiden så funkar det.

    2009-01-13 | 06:11:20
    Bloggadress: http://zitalena.blogspot.com/
  • Nina säger:

    Oj va du har hållt igång och varit duktig! Du vet väl att städa kräver mycket energi så se det positivt! Ja den 1 februari ska den lill titta ut! Men jag hoppas* den vill komma tidigare. Har så ont nu så nu är jag less! Även fast jag är nervös inför för förlossningen så vill jag ju att det ska sätta igång NU! Är så nyfiken på va det är som finns härinne i magen min! Kram kram

    2009-01-13 | 12:35:31
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • solochmoln säger:

    Stå ut ;) Suget lättar med tiden, även om det är svårt i stunden. Har inte ätit socker sedan 1 jan och först nu har suget släppt men det var det värt.. Jag vet inte exakt hur långt som jag har kvar tills jag når min målvikt eftersom jag inte har bestämt mig för hur mycket jag vill gå ner. Först och främst till normalvikt - 69 kg iallafall, så då är det 6 kg kvar.. Men jag vill nog landa på 63-64 kg till slut. Vad har du för mål?

    2009-01-13 | 15:05:45
    Bloggadress: http://solochmoln.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Jag förstår inte varför det blir så?? Samma här jag äter hur bra som helst på dagarna och fort jag har ätit middag så slår det till.



    Sedan har jag de hella kvällen, fast jag tror att snart kommer tanten på besök och då brukar de bli jobbigare. Jag tänker på godis ifrån klockan 18:00 tills jag går och läger mig..



    Fy vad less jag är!! Men samtidigt är det ju skönt att man inte är ensam om det..



    julen åkte ut i helgen och de var så skönt, nu ska man bara få lite vårfint snart.. =) Snart kommer jag kunna gå mina promenader utan att halvt slå ihjäl mig... Kände att jag tappade lusten lite när vintern kom...



    Tack för dina fina kommentarer.. det värmer verkligen..



    Kramar om dig vännen

    2009-01-13 | 17:31:53
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Nej! Men man borde kunna söka på det tycker jag. Men du måste om du kan. För det gav mig så väldigt mycket. Hon är verkligen underbar på alla sätt..



    Kramen

    2009-01-13 | 18:25:38
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Är det inte någon stad som ligger närheten av där du bor? Jag vet inte om man bjuder in och det är kanske lite långt till Sundsvall=)

    2009-01-13 | 19:36:18
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Anonym säger:

    2009-01-13 | 19:37:50
    Bloggadress: http://whoarewe.blogg.se/
  • Jennifer säger:

    Hej! Vill bara säga att du är jätteduktig! Kämpa på! Kvällarna är ALLTID svårast, men det finns små godsaker du ändå kan äta ju, för ibland är det bara tuggandet man saknar! Grönsaker med dip, Chokladmousse gjord på tre hårdvispade äggvitor, 2 msk kakao och 0.5 dl sötningsmedel innehåller bara 70 kcal! Som ett äpple alltså. Det äter jag JÄMT;)

    2009-01-13 | 19:40:54
    Bloggadress: http://whoarewe.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Hej! Vill bara säga att du är jätteduktig! Kämpa på! Kvällarna är ALLTID svårast, men det finns små godsaker du ändå kan äta ju, för ibland är det bara tuggandet man saknar! Grönsaker med dip, Chokladmousse gjord på tre hårdvispade äggvitor, 2 msk kakao och 0.5 dl sötningsmedel innehåller bara 70 kcal! Som ett äpple alltså. Det äter jag JÄMT;)

    2009-01-13 | 19:41:30
    Bloggadress: http://whoarewe.blogg.se/
  • solochmoln säger:

    Det låter som en riktigt bra mål! Bättre att ta en bit i taget :D

    2009-01-13 | 20:13:04
    Bloggadress: http://solochmoln.blogg.se/
  • Bittan säger:

    Hej !

    Hittafe hit via en länk,Lämnar några peppord och önskar dig lycka till! Det är kämpigt !

    Tack för titten /mvh Bittan

    2009-01-19 | 19:13:21
    Bloggadress: http://viktsteg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: