♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Idag har jag ätit något som de flesta av er säkert inte gillar.....

Kategori: Recept



.....nämligen paltbröd med vitsås och stekt bacon till!

Jag gör det på ett väldigt enkelt sätt:

Gör en vanlig Bechamelsås/mjölksås på 3 msk vetemjöl, 5 dl mjölk, 1-2 msk margarin, ½ tsk salt, vitpeppar.
Sedan bryter jag ner tunnpaltbröd i bitar så det får mjukna i såsen. (Man kan ju om man vill istället koka paltbrödet för sig och såsen för sig).

Knapersteker bacon som serveras till!

Jag älskar denna mat, men det gör inte sambon och dottern *skratt*  - så det blir väldigt sällan jag gör det :-)

Från det ena till det andra: är det någon fler än jag som är hjärtligt trött på alla dessa förbannade idrottsgalor på TV???

Det är alldeles för mycket sport överhuvudtaget på TV, nu denna jäkla handboll som tagit över 4:an också - gah!


Sådärja - nu har jag fått gnälla av mig lite....känns genast lite bättre ;-)

Kommentarer

  • Therese säger:

    Nu rinner snålvattnet på gubben :-) Men som tur är slipper jag äta det, för i helgen när jag är i london så har svärmor lovat att utfodra sin son med just blodbröd. Jag äter i princip allt (tyvärr) men dock inte detta. Men kanske man får ge det ett nytt försök...

    2009-01-19 | 20:59:39
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Lindas krypin säger:

    Åh, tack för din utmärkelse! Den värmde verkligen!! Faktiskt så är det så att min man älskar blodbröd med fläsk och vitsås :-) Har börjat äta det så smått jag också. Är faktiskt uppväxt i en familj där blodbröd var vanligt men jag lyckades slippa undan då :-)



    Blodpalt däremot gillar jag skarpt. Du kanske har sett receptet på min blogg!



    Tack igen och kram!

    2009-01-20 | 14:40:37
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: