♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Måndag

Kategori: Vikt & mått

Vikten i morse var 108,8. Idag har jag återgått till lite sundare vanor igen; och det känns bara skönt. Man mår bara dåligt av att äta en massa onyttigheter. Kanske lätt att säga det nu efter alla helger, vi får väl se vad jag tycker om några dagar *skratt*

På onsdag ska jag till min sjukgymnast igen och väga mig. Risken är väl stor att jag väger mer än sist jag var hos henne, har för mig att jag vägde 107,5 cirka - men men nu är jag ju på rätt kurs igen. Nu ska jag NER!  - och bara det kan bli lite humanare temperatur utomhus så ska jag börja promenera igen.

Imorgon får vi besök av min vän A och hennes son D som är jämngammal med min dotter. Så roligt att få sitta och "surra" lite samtidigt som dottern får sig en lekkompis en stund :-)

Tittade nyss på Rapport förresten....om det hemska kriget i Gaza: och jag säger bara en sak: Gud vad bra vi har det i detta land! Vi går och gnäller lite till mans över hur dåligt vi har det i Sverige - jag tänker på arbetslöshet, nedmontering av välfärden, lågkonjunktur etc etc - men herregud - när jag satt där i fåtöljen i mitt varma hem med el och vatten, mätt i magen, lugnt och tryggt omkring mig så kände jag bara att gud vad vi har det bra som är födda och får bo i detta land!

Jag har inte mycket till övers för vår regering men i jämförelse med "regeringarna" (finns det överhuvudtaget?) i dessa länder i Mellanöstern så är de ju riktigt bra ha ha

Kommentarer

  • sanna säger:

    Jo jag var också less tills jag såg min semlor, nu kan jag inte släppa dem. =(



    Usch det är så jobbit med krigen, man känner sig så maktlös när man hör om det.



    Jo nog har vi det bra i Sverige, men det här landet börjar spåra ut de med tycker jag. Tänker mest på vilken skillnad det var när en annan var liten.



    Så tittar man på hur det är nu, på min gammla skola i Gävle så pipper de om ungarna har något metal liknade med sig in på skolan.



    Får ångest över hur det kommer att bli med allt om jag tänker på det och allt som händer i världen.



    Kram på dig vännen

    2009-01-05 | 22:32:05
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Madde säger:

    Sitter och kollar runt lite på nätet och hamnade på din sida. Ser att du oxå kämpar med vikten...själv har jag satt datum att börja ta tag i den på onsdag så nu är det en dag kvar...längtar faktiskt tills det är dags att börja... Låter sjukt va?



    Tänkte höra om jag får länka till din sida så jag hittar tillbaka till dig igen? Vill så gärna följa din "resa" mot ett smalare liv samt att vi kanske kan peppa varandra... Kramar Madde

    2009-01-06 | 00:00:44
    Bloggadress: http://chillipepper.bloggagratis.se
  • Bantarbritta säger:

    Jag känner lite likadant, det ska bli skönt med lite vardag och få in de goda vanorna igen. Man mår hundra gånger bättre när man äter nyttigt och regelbundet. Men småätandet har jag stora problem med. Nu har vi köpt hem hur mycket frukt och grönt som helst så att man har något att tugga på när suget sätter i.



    Ja, kriget ja, man har det himla bra egentligen...

    2009-01-06 | 12:03:50
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: