♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Regnigt men trevligt

Kategori: Allmänt

Det har varit regnigt idag också. Olivia var så uttråkad så jag bestämde mig för att vi skulle ta stadsbussen in till stan och gå och titta efter en present till Olivias kusin Andrea som fyllde år för några veckor sedan. Olivia älskar att åka buss, och det tror jag många barn gör :-) Det behövs inte så mycket för att roa en 5-åring hi hi

Nu ikväll har jag varit och tagit en fika med en god vän som jag inte träffat på alltför länge. När vi satt och fikade så kom solen fram så vi tog en promenad längs ån. Det var jättetrevligt! Tänk vad lite samvaro med en god vän kan göra gott för själen :-)

Jag bestämde mig ikväll för att jag ska utmana mig själv på något som jag inte vågat prova tidigare - nämligen yoga. Min vän går på något som kallas kundaliniyoga - en yogaform som inte kräver att man är vig och atletisk utan även passar tungviktare som jag ;-) Det börjar igen i augusti så då ska jag följa med henne på en provomgång. Jag tror på yogans goda effekter på både kropp och själ men har inte vågat prova av rädsla för att jag ska vara den klumpigaste i gruppen. Så är det när man har 0 självförtroende :-(  - men nu har jag lovat henne att jag ska med och jag sade åt henne att "tvångshämta" mig om jag fegar ur *skratt*  - nädå, det tänker jag inte göra. Dags för mig att anta lite utmaningar. Ska bli spännande :-)

Nu ska jag titta på "Halv 8 hos mig" som jag spelat in. Håller på tvätta kläder också. Ikväll måste jag försöka komma i säng i kristlig tid - förstår inte att jag blivit en sån nattsuddare - jag som egentligen är väldigt kvällstrött! Men nu känner jag att jag är väldigt trött för Olivia har haft en period på några nätter när hon kommit in och väckt oss för att hon drömt något otäckt. I vanliga fall så är vi rätt bortskämda med att hon sover gott hela nätterna - men ibland blir det såna här perioder. Är väl mycket som händer i utvecklingen både mentalt och kroppsligt hos en 5-åring.

Ha det gott alla ni som tittar in och läser!

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ibland behövs det bara en busstur och en fika med en god vän för att livet ska bli lite roligare och trevligare! Och roligt att du ska våga dig på att testa yoga - ska bli kul att höra vd du tyckte, själv har jag aldrig testat. Massa kramar!!!!

    2009-07-08 | 09:52:29
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • TEEN WEIGHT LOSS säger:

    Yoga är underbart för kroppen! Använde mig mycket av poweryoga förut och det är jätteskoj och märkbara resultat från det!

    2009-07-09 | 22:43:14
    Bloggadress: http://teenweightloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här: