♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

En riktig heldag!

Kategori: Allmänt

Ja idag har vi haft en riktig heldag - jag, sambon och dottern. Äntligen lyste solen i morse, och har faktiskt fått göra det hela dagen, (helt otroligt alltså) så vi packade matsäcken och åkte de tre milen till Sagostigen. (klickbar länk).

Det blev riktigt roligt med en 2 kilometers promenad på en naturstig i "fager och lugn Sörmlandsnatur, med små röda stugor som beskriver sagointeriörer man tittar på - Törnrosas slott, Mormors stuga med Rödluvan, Prinsessan på ärten, Sötgröten, Arbetsbytet, Tummahålet, Tre Björnar, Bockarna Bruse, Dvärgen med Snövit och Rosenröd, Trollens boningar, Askungen, Snövit och de sju dvärgarna, Mors lilla Olle, Kejsarens nya kläder, Hans och Greta och Tomtestugan"

Ungefär halvvägs så kom man in på ett stort lekområde med pariserhjul, hoppslott, studsmattor, karuseller, batteridrivna bilar  m m. Dottern provade på allt såklart :-) Fanns även ett café där men vi hade medhavd matsäck. 

Ja, det var en helt underbart mysig promenad i skogen med små pärlande bäckar och alla dessa små söta stugor :-)

Men vad tror ni dottern tyckte var allra, allra bäst?? Jo, att rida på ponnyhästen såklart :-) Hon ville gärna ta med hästen hem. Vi kunde ha den på balkongen tyckte hon *skratt*

Nu kommer ett axplock av alla bilder som togs. Har ju laddat ner Picasa men inte tusan har jag haft tid och tålamod att sätta mig ner och lära mig hur det fungerar. Collage har jag fått till; men hur gör man dem större? Bilderna blir så små i bloggen?

Vad har ni för program? För jag har sett att många av er gör collage av bilder och det sparar ju lite plats..... 



Förväntansfull tjej på väg till Sagostigen....



Törnrosas slott.....



Rödluvan och vargen (ligger i sängen)



Rödluvans stuga....



Prinsessan på ärten....



Askungens och prinsens slott...



Bockarna bruse....



Här ligger ett troll och sover......



Ponnyridningen var roligast av allt....






Korvpaus....



Här får hon syn på lekplatsen :-)



De eldrivna bilarna var också jätteskoj.....



Hoppborgen....



Mors lilla Olle....



Tomtestugan. Olivia kikar in på Tomten som ligger och sover därinne...

Sedan åkte vi hem och gick och åt middag på kinarestaurang. Var så länge sedan vi var dit. Blir nästan inte av oftare nu när jag har det "inom räckhåll" mot vad det blev när jag hade 17 mil till närmaste kinarestaurang...

Ja, detta blev ett låååångt inlägg, för övrigt det 400:e inlägget i min blogg som startades i september 2008.....

Trevlig kväll vänner!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Men va mysigt! Jätte fina bilder!

    Vilken toppen dag ni har haft! Och härligt att solen lyst på er!

    Å så himla gott med kinamat!

    Älskar ju det!



    Ja jag uppskattar min goa Malin!

    Hon ligger mig varmt om hjärtat!



    Ja våran relation har blivit mycket bättre nu!

    Har lagt allt bakom mig. Nu är jag inte lika arg längre! Och Marianne är så trevlig och tar så bra hand om Melvin. Å det betyder mycket!



    Ha en trevlig kväll!

    Kram kram

    2009-06-16 | 20:32:27
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Kia säger:

    Åh, vilken underbar dag nii verkar ha haft!

    Alice skulle såååå gärna ha varit där med. De är jag övertygad om. Synd att de ska vara så långt till allt som är roligt. ;)

    Jättefina bilder du tagit med.



    Ja, visst är det underbart att solen tittat fram idag? Men här har de varit kallt som tusan. Nu vill jag att sommaren ska komma igen!



    Kram

    2009-06-16 | 20:58:59
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Men söta vlken fin dotter du har.. Satt och blev avvis jag vill också dit och gå den stigen. Så mysigt och vad kul att du lägger ut bilder vännen.. Hoppas på att få se en bild på dig snart.



    Vilken kanon dag ni fått och så mysigt, har inte hört talas om det förens du nämnde det...



    Kan tänka mig att din dotter var jätte nöjd över sin dag..



    Kramar om dig vännen min

    2009-06-16 | 22:31:26
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Jisses vilka mysiga bilder, det där verkade vara en riktig mysig familjeaktivitet!!! Och en häst på balkongen, varför inte?! Tja, kanske lite synd om grannen under ler Önskar dig och de dina en riktig fin midsommar tebax! KRAM KRAM

    2009-06-17 | 11:38:43
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Önskar dig en underbar midsommar vännen.. hoppas verkligen den blir underbar för dig.. och tack för orden..



    Så hörs vi när jag kommer hem.



    Kramar om dig vännen min

    2009-06-17 | 13:10:32
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Molly säger:

    gud vilka barndomsminnen detta väckte hos mig!

    jag var där när jag var tre år :p jag minns att jag älskade detta ställe :)



    hoppa satt allt är bra med dig vendela och att du får en bra midsommar :) take care! kramar

    2009-06-17 | 16:08:41
    Bloggadress: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
  • Nina säger:

    Ja det är ju bra att kolla upp det iaf! Å det va ju skönt att höra att det skulle gå till sig!



    Får ta och önska dig en trevlig midsommar helg!

    Har ni några speciella planer?



    Kram kram

    2009-06-17 | 16:11:35
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: