♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Hallå hallå!

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sedan. Ibland så hamnar man liksom i ett låst läge - ja, får skrivkramp helt enkelt. Där har jag varit och är väl delvis fortfarande, men kände att nu vore det minsann på plats med ett litet inlägg :-)

Snart har dotterns första sommarlovsvecka avverkats, och inte har vi kunnat göra något av alla roliga planer vi hade:

besöka Parken Zoo

besöka Sagostigen (jättemysig stig, kika in på länken + att de har ponnyridning för barn där. Gissa vem som vill prova det? )

.....eller bara göra små mysiga utflykter.....

....men vi har ju det roliga kvar, för sommarlovet är ju lååångt!

Vädret har varit uselt, jaa utan överdrift höstlikt; kallt och regnigt - så vi har tillbringat mycket tid inomhus. Idag var det dock en mellandag (imorgon ska det visst bli riktigt regnigt och blåsigt igen) med fint väder och temperatur på omkring 20 grader (väldigt varmt om man ska jämföra med den gångna veckans temperaturer), så idag har vi kunnat vara ute lite mera.

Vi slog till och grillade ikväll också. Flintastek med klyftpotatis, grekisk sallad och en jättegod, kall grillsås - MUMS! Det var så gott, så gott. Visserligen är vi tyvärr förpassade till elgrill här där vi bor och det går ju inte alls att jämföra med kolgrillat, men det är inte fy skam detta heller. Visst blir det lite grillsmak över det hela ändå....tycker då jag iallafall :-)

Nu väntar jag på att Simon o Thomas ska börja. Mina favoriter som gör att man alltid blir på bra humör (om man händelsevis inte är det när man sätter sig framför TV:n). Deras inredningssmak är väl däremot inte riktigt synkad med min ;-) - men det är ju en annan historia :-)

Hoppas att ni alla har det bra; jag måste "titta in" till er alla i sinom tid och se vad ni haft för er - visst har jag tittat in till många av er men inte så "slaviskt" som jag brukar så nu har jag mycket läsning att ta igen ;-)

Kramelikram 

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Vad kul med ett litet livstecken, trots det mindre bra vädret låter det som om ni ändå haft det mysigt :-) KRAM! Ps, du har något hos mig... Ds

    2009-06-12 | 08:25:16
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Gott med grillat! :) Här har de verkligen inte varot något sommarväder på ett bra tag heller. Hoppas att de vänder snart. Min semester börjar på onsdag så! ;)

    Ha en fin helg!

    Kram

    2009-06-12 | 12:26:38
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com4
  • Bantarbritta säger:

    Haha, jag var nog inget vidare sällskap jag heller... ;)Men jag är stolt som klarade det! :D



    Synd att ni inte bor närmare, då hade din lilla tös fått komma hit å rida på dotterns lilla häst! :-D

    2009-06-12 | 18:11:42
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Kän dig inte stressad, du behöver inte ens skicka den vidare, var mest för att visa min uppskattning å glädje för att ha "mött" en så fin person som du mfl.



    Någon dorotea marknad blir det inte, jag är nog inte rätta knalle ämnet, tycker liksom det är pinsamt att st och sälja det man gjort. Tankar som "vem vill köpa de här" osv dyker ju genast upp och gör det lite jobbit. Som tur är ska min svägerska följa med så det blir nog toppen trevligt tack vare det :-) KRAM

    2009-06-12 | 20:22:31
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Åh, kul med ett nytt inlägg!

    Har haft fullt upp idag så nu när natten börjar nalkas och Sam sover sött påbörjar jag min bloggrunda =) Bättre sent än aldrig!

    Lät väldigt gott med grillat!

    Å tur att sommarlovet är långt! Ni hinner nog göra en massa kul!

    Undra om vi kommer stöta på varandra på Dorotea marknaden? Du vet ju hur jag ser ut men jag vet ju inte hur du ser ut =/



    Kram kram

    2009-06-13 | 00:00:10
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Linda säger:

    Oj, oj, stor miss av mej :-D Min dotter fyller naturligtvis 7 år nu i Juli, hon är född 2002. Jag slant med fingret när jag skrev förra kommentaren... Hon är alltså 6 år men fyller 7 i Juli och ska börja 1:an i höst. Kramar från mej!

    2009-06-13 | 11:20:33
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Låter riktigt mumsigt..Jag tycker också om Simon och Thomas de är helt underbara ihop..



    Låter som en massa skoj att hitta på, tur att sommaren har nyss börjat för er...



    Kramar om

    2009-06-14 | 20:17:59
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: