♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Hej hopp....

Kategori: Allmänt

Har ni firat midsommar på något särskilt sätt? Vi har bara varit hemmavid. Inga stora festligheter. Igår midsommarafton var vi hos svärföräldrarna och åt grillat. Senare på kvällen var vi bara hemma, satt och "mös" på balkongen och grillade lite korv.

 Idag hade vi tänkt bege oss på ett midsommarfirande med dans runt stången, lekar o s v - men p g a det ostadiga vädret avstod vi. Förra året hann vi inte mer än gå från bilen upp till platsen där det är så öppnade sig himlen. Tänk att det alltid ska vara sånt här ostadigt väder just på midsommar??

Det ironiska är att idag har det faktiskt inte börjat regna......ännu.....så det hade gått bra att åka dit. Ibland tror jag att vädergudarna leker med oss människor lite ;-)

Idag har vi alltså bara varit härhemma. Vi har tagit en promenad/cykeltur, en biltur, dottern är just nu ute på gården på lekplatsen och gungar, samt cyklar runt på gården. Det är så bra här - finns många barn att leka med här i området. Vi har suttit ute och ätit lite midsommartårta alldeles nyss.

Ikväll blir det lika lugna puckar. Ska försöka stå ut med att se "Sommarkrysset" trots att Carolina "skrik-gap-gröt-i-halsen" Gynning är en av programledarna. Varför kan inte Carina Berg få vara ensam istället??

Jag är inne i en dålig period nu. Mår inte bra. Är trött, lättirriterad, nere. Hade jag bara haft mig själv att tänka på så hade jag mer än gärna valt att gå i ide ett tag, men det funkar ju inte riktigt när man har familj.....;-)

Trevlig midsommardagskväll!

Kommentarer

  • Andrea säger:

    Hej moster! Det är nog ett släktdrag det där med att vilja gå i ide. Har varit i ide mentalt i flera månader.. är hel slö. Btw har börjat skriva i bloggen igen. Bara så du vet :)

    Kram!

    2009-06-20 | 19:53:32
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Hej, tack för fina ord och omtanke. Uppskattar det enormt, känns som jag hamnat i en djup svaka... Och din/er midsommar lät mysig. Massa aktiviteter är inte lika med lyckad midsommar, lungt och stilla och mys med familjen låter minst lika bra! KRAMAR om

    2009-06-21 | 20:36:23
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    vi har också bara varit hemma i helgen. förutom idag då vi for till Junsele och djurparken!

    haha! Ja, de är olika barnen. Jag HATADE dockor som barn. Lite kul ändå att mina tjejer leker med dockor. ;) Kram

    2009-06-21 | 22:03:00
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Kia säger:

    Ja, vi hade de underbart! :)

    Tack!

    Kram kram

    2009-06-21 | 22:20:45
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    TACK!

    2009-06-22 | 11:08:16
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja jag ser fruktansvärd ut på benen!

    2 cm stora röda svulnader överallt =(

    Väldigt vackra sommar ben alltså =/



    Ha en fin dag!

    Nu ska vi ut i solen!



    Kram kram

    2009-06-22 | 11:44:57
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Hej svejs! Svar på din fråga: Emmiz så klart :)

    Jo jag såg bilderna de var jättefina. Hade tänkt ladda upp bilder på min bil, men överföringen funkar inte :(



    Hoppas allt är bra med dig, vädret här i dorro har varit toppen idag :)



    Kramen!

    2009-06-22 | 18:29:02
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: