♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ikea-fynd & Morsdags-kort

Kategori: Allmänt

Det var som jag trodde......fler saker än det som stod på listan "följde med hem" från Ikea ;-) Säg den kvinna som kan gå in i ett ikea-varuhus och klara det? Jag tycker jag gjorde det nog så bra som klarade att "bara" handla hem nedanstående varor, för jag såg ju massor av "vill-ha-saker" ;-)


Dvd-pelare "Benno" i vitt som på bilden. Sväljer 88 dvd-filmer enligt ikea´s hemsida.



"Glis"  små lådor i 3-pack, endast 19 kr. Köpte dem till dotterns rum, hon har redan tre såna hemma men dem kan man aldrig få för många av till barnens alla småprylar. Stapelbara dessutom.


(Foto:privat)

Sedan det bästa av allt - direkt när jag kom in så "sprang" jag på precis såna kuddöverdrag som jag letat efter: vita, virkade! Köpte två såna och innerkuddar till - perfekt till mitt "somriga" vardagsrum. Blev så fint! Blev ju extra glad också eftersom jag inte sett dem på deras hemsida och inte trodde de hade såna!

Sedan innan hemfärden intogs lunchen på Burger King såklart! Vi har det inte ännu på vår hemort så det är ett måste när vi besöker Ikea i Västerås :-) Inte nyttigt - men gott :-)

-------------------------------------------------------------------------------------
Morsdags-kortet

Skrev ju i helgen att jag fått ett roligt morsdagskort av dottern. Inför varje Mors Dag och Fars Dag så gör barnen kort tillsammans med en fröken på dagis som ställer frågorna. Ni kan ju själva räkna ut att det blir en del roliga svar eftersom det är små barn som svarar ;-)

Min Mamma!

Vad heter din mamma?
(Där svarade hon rätt på mitt namn)

Hur gammal är hon? 50 el. 52 (Ha ha ha - så gammal är jag INTE kan jag lova)

Hur ser din mamma ut? Kort, samma hårfärg som mig. (Samma hårfärg stämmer, men kort? Nej snarare medellängd)

Vad gör din mamma när du är på Villekulla (dagis)? Hon är hemma och dammsuger (hi hi - gör jag bara det?)

Vad är din mamma bra på? Laga mat, köttbullar och makaroner. (Dotterns favoriträtt)

Kan du rita av din mamma?


(Foto:privat)

.....och såhär ser jag ut ;-)

Jag älskar de här korten :-) Finns väl inget roligare i hela världen att få, än saker som ens barn gjort själva!?

Hoppas ni får en trevlig kväll. Själv ska jag mysa ner mig i fåtöljen med en kopp kaffe och bl a se min favoritserie "Sjukhuset" på TV3 - men först: montera dvd-hyllan!




Kommentarer

  • Malin säger:

    Fina saker du har hittat! Kortet som dottern gjort var hur gulligt som helst :)

    2009-06-02 | 17:35:11
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Sanna säger:

    =) Jo vännen jag har tagit bort inlägget. Det känns så bra att skriva när jag tror att det är bara ni som läser. Men jag blir påmind att jag har många läsare som jag inte vet vilka det är. Då känns det helt plötsligt personligt.. Så jag tog bort det istället för att få ångest.



    =) det är samma kuddar som jag har och jag älskar dem. funderar på att köpa två till.

    Vad skönt att de fanns..



    Du hittade ju en del och lyllo dig som får åka till Västerås, där har jag varit mycket.



    Underbart kort så härligt att få ett sådant, lite kul hur barnene ser på oss. Men jag känner igen kortet har pappan fått ett sådan innan?



    Kramar om dig och hoppas du fick en fin dag..

    2009-06-02 | 20:13:44
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bus säger:

    Vilket superfint kort. Sånt värmer en mammas hjärta.

    Fina fynd du hittade på ikea, jag vill också dit, fniss. Hoppas att allt är bra med dig och de dina. Må så gott. Kram

    2009-06-02 | 22:22:01
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Hej! Jag har fyra kusiner och en av mina bästa vänner bor där. Sedan tycker jag om Västerrås. Vi åker ju jämnt därifrån när vi åker till England men jag hinner aldrig gå i Västerrås då.



    Vet du där kuddarna har åkt i mellan vardagsrummet och sovrummet sedan jat köpte dem. Där för måste jag nog köpa två till.. =)



    Nu är det dags för domen på vågen..



    Kram

    2009-06-03 | 07:22:41
  • Sanna säger:

    Ja det var ju jag som skrivit..

    2009-06-03 | 07:23:29
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    hi,hi så kul att vara ltie saknad ;-) Nej, det är inte doroteamarknaden utan en liten marknad som Ridklubben arrangerar med ansiktsmålning, hästridning och lokala hantverkare, så marknaden är som vanligt senare! :-) Och jag körde itne över RAmsele då vägen fortfarande hörs vara skruttig där, så ni gör nog klokt att åka härnösandsvängen! Och vilket fint kort, snacka om gulligt...



    Och så väckte du avundsjukan i mig, så jag grämer mig över at jag inte såg de fina kuddöverdragen i helgen... Attans! Stor solig kram vännen!

    2009-06-03 | 11:16:18
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Åh lyllo dig som bor så nära IKEA. Blir avis ju!

    Skit fina kudd fodral!

    Å vilket gulligt kort din dotter har gjort!

    Skita sött!



    Ja nu är man i umeå!

    Har längtat hit länge nu!

    Imorron blire shopping och kina mat! Mumma!



    Kram kram

    2009-06-03 | 14:48:16
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: