♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Nu är det inte kul längre....(obs! gnällvarning)

Kategori: Allmänt

....värmen alltså. Jämt får man höra att "man ska ju inte klaga på värmen". Men varför får man inte klaga?? Varför får man klaga på regn och kyla då? Vem har bestämt att man ska gilla värme??

Nej, jag tycker det är för mycket av det goda nu. Det har varit skönt denna vecka; vi har haft sol och värme kring 24 grader. Det är lagom, svensk högsommarvärme - men idag ska det landa på runt 30 grader och det ska hålla i sig hela veckan och det är INTE skönt! Tänk att det ALLTID måste bli så jäkla varmt - grrr! Det värsta är värmen inne  - hade inte klarat att sova om vi inte hade haft vår golvfläkt gående hela natten i sovrummet. Tack gode gud för den!

Nu skulle det vara skönt med ett par dagars regn och avsvalkning!

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Det är okey att klaga, för det är fööööööör varmt!

    Det räcker medd 22 grade och en lätt bris för mig! Tycker om solen, men tycker inte om värmen. Puh! Det är bara jobbit när det är så här.

    efter sol kommer regn ;-)..



    Ha det gott, vare sig det är torrt eller vått!

    2009-06-28 | 16:08:51
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.com/
  • Kia säger:

    Jag vet hur det känns. Här har det varit mellan 25-30 grader hela veckan. Inne är de kring 29 grader! man rinner bort. Tur vi har myggfönster i sovrummet så de är liiiite svalare där iallafall.

    Ja, ta med mycke myggkräm så kanske du överlever här uppe! ;)

    Kram

    2009-06-28 | 22:08:56
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Håller med faktiskt, varför kan det inte vara "lagom" ;-P Hi,hi. Det är en pina att fösöka göra något vettigt i värmen... trots det fick vi upp innertak i stugan + att jag målade köksmöblerna. Men nu säger jag upp mig och slappar tills värmen ger med sig. Tur vi har det svalt på jobbet iaf... KRAM

    2009-06-29 | 09:12:22
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    =) Jag klagar varje dag, men då påminner mig Mattias att jag snart får det värre.. Men ibland tycker jag att svenska sommarhettan kan bli för varmt. Man vill ju ine gärna slita av sig allt heller..



    Hoppas allt är bra med dig och att du inte bryter ihop av värmen..



    Kramar om dig

    2009-06-29 | 18:53:01
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: