♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ska detta kunna stävja mitt kvällssug??

Kategori: Allmänt



(Foto: privat)

Jag var till min "viktcoach" alias min sjukgymnast idag på en uppföljning. Det går ju inte alls bra för mig, detta med viktnedgången, som ni kanske märkt. Jag har dock kommit igång med promenaderna igen och det känns jättebra. Har börjat bli smått beroende av att promenera, annars märker jag att jag blir missnöjd med mig själv vilket i sin tur gör mig på dåligt humör.

När jag gick därifrån var jag fulltankad med inspiration igen. Hon rådde mig att strunta i allt vad bantning heter under sommaren och istället fokusera på att hålla vikten, och inte öka ännu mer. Sedan i augusti ska jag ta kontakt med min distriktsläkare och diskutera kring ett läkemedel som dämpar aptiten, Reductil tror jag det heter. Ska även boka in ett besök hos en beteendevetare.

I oktober blir jag kallad till min viktcoach/sjukgymnast igen för att se hur det går för mig. Förhoppningsvis har jag fått mer motivation då....

Vi pratade lite om mitt stora problem, kvällssuget, och hon tipsade om att göra en fruktsallad med lite keso till, när suget sätter in. Blev så sugen på fruktsallad, när vi satt och pratade om det, att jag gick raka spåret till affären efter besöket, och inhandlade ingredienser till en fruktsallad, som jag nu snart ska mumsa i mig. Den består av apelsin, honungsmelon och jordgubbar med en klick keso. Det kommer jag att variera med olika frukter sen...

Detta gör ju också att jag får i mig mera frukt. Jag är jättedålig på att äta frukt, tycker inte det är så speciellt gott - men en blandad fruktsallad tycker jag är jättemumsigt!

Ett annat gott tips såg jag på baksidan av flingpaketet idag (Kellogs special K): när du gör isbitar - lägg ett bär eller en fruktbit i vattnet och låt frysa in. Det blir jätteläskande och gott i vattenglaset när värmen kommer i sommar ( om den nu kommer???).....

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Det där såg riktigt gott ut, lägg gärna ut mer tips som du får mot kvällssug som även är min stora last... Keso jordgubbar och nektariner... mmm... Blir riktigt sugen! Tittade dock in för att lämna en stor solig kram och en önskan om en trevlig midsommar, kram kram!

    2009-06-18 | 09:30:47
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: