♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vackra Sundbyholm

Kategori: Allmänt

Idag packade vi picknick-korgen (läs ryggsäcken) och åkte ut till vackra Sundbyholm. Det är cirka en mil dit från där vi bor. Ni som följt "Bonde söker fru" kommer kanske ihåg att det var där bönderna och deras "tillkommande" hade speed-dating?? Det har de haft/eller ska ha även i år har jag hört. Det brukar spelas in någon gång i juni, men jag såg då inget "misstänkt" idag :-)

Iallafall är det ett underbart ställe som vi gärna åker ut till när det är soligt och varmt. Det ligger vid Mälaren och jag älskar att vara vid vatten när det är varmt för det svalkar så skönt! Det är en gästhamn där med ett mysigt utecafé med både mat och fikabröd, och längre bort finns en badplats med lekplats. Behöver jag säga att det är ett populärt utflyktsmål för många människor sommartid??

Dessutom slipper man myggplågan härnere!



"Linslusen" poserar :-)



Här var det skönt att sitta och fika. Svalkande vindar och vacker utsikt över gästhamnen.



Känner ni igen slottet från TV?



Olivia hittar alltid till lekplatserna....



Utsikt från slottet....



Lite närmare bild från slottet. Bakom grindarna är en terass där man kan avnjuta en god måltid efter kl 16....


Bad "gubben" ta en bild på mig och Olivia som jag tänkte lägga ut på bloggen, men eftersom jag inte gillar det jag ser av mig själv på foton (för mycket antal kilon) så vill jag inte göra det....tycker inte det är jag som är på bilden :-(

Nåväl, nu är vi hemma igen. Har nyss ätit middag. Jag sitter och bloggar, "gubben" har åkt iväg ett ärende och dottern är ute på gården och cyklar/leker. Jag ska ta mig en svängom med dammsugaren och sedan fixa lite kaffe som jag ska inta ute på vår balkong.

Jag som funderade vad vi skulle hitta på i 10 veckor (dotterns sommarlov från dagis) - men nu är hon redan inne på sin 3:e vecka (!!) och vi har inga bekymmer att få tiden att gå....bara det är fint väder så :-) - och snart kanske det är varmt nog i vattnet för att bada också, och snart åker vi till Dorotea på semester!

Trevlig kväll!

Kommentarer

  • Kia säger:

    Vilken underbar dag ni haft! Önskar ibland att vi bodde lite närmare allt. Men å andra sidan trivs jag ju rätt bra så här med. ;)



    Jag vet vad du menar med att se sig själv på kort. Allt för väl. De räcker med att passera en spegel.

    Men du, vi har ju en familj som älskar oss för den vi är! Eller hur?



    Sköt om er!

    Kram

    2009-06-24 | 20:55:58
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Malin säger:

    Hej hej!!

    Ja, midsommar var rätt så mysig, även fast jag jobbade hela helgen.

    Jo, det är så det är! Ola Rapace har oxå slutat i Wallander. Han dog i någon av de förra filmerna. Lite trist när dom man tycker bra om, inte kommer att vara med längre.



    Hoppas allt är bra med er oxå! Och vilka härliga och underbara bilder! och ni har tur ni som slipper all mygg och skit! Här är det för mycket av allt.

    Kram kram

    2009-06-24 | 20:56:26
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Nina säger:

    Oj så fint och mysigt ni har det om dagarna!

    Här har det verkligen varit underbart väder!

    Imorron far vi till stugan någon dag! Ska bli härligt det! Verkar som det fina vädret ska hålla sig över helgen oxå! De tycker vi om!



    Ja jag tycker inte heller om att vara med på kort! Inte helfigur iaf! Går bättre att bara visa ansiktet!

    Nej nu ska jag mysa ner mig med mina älsklingar!

    Mikael har ju kommit hem idag och är ledig i en vecka framöver!



    Kram kram

    2009-06-24 | 21:54:51
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • sanna säger:

    Hej vännen min! Hoppas du fick en fin midsommar och vilka underbara bilder, så vackert.Blev lite förvånnad när du skrev doretea är du där ifrån?



    Vi har också planer att åka upp dit en sväng i sommar och hälsa på Therese...



    Hoppas att allt är bra med dig, skälv försöker jag bli av med värken i käken =(



    Kramar om dig

    2009-06-24 | 22:12:53
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Oj vilka somriga och underbara bilder, man vill åka ner och vådgästa er bums ;-) ler stort Och din dotter är så underbart söt, och någon har hon fått det av? Troligtvis dig.... så även om du inte vill lägga ut bild på dig själv (vilket jag har full förståelse, hatar själv bilder på mig själv) så är vi alla som följer dig och din blogg övertygade om att du är en VACKER människa både in och utvändigt!!! Du msåte bara inse det själv. Och när du är i dotto co ser mig eller Luran får du lov att hojta till så jag får hälsa på dig "live" vore så kul! En kopp kaffe på Görans kanske? Men känn inget tvång, du ska inte komma upp på semester å känna att du måste gömma dig för galna bloggkompisar ,-) ler stort Kram kram

    2009-06-25 | 07:46:27
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Malin säger:

    Åh vad fint! Blir riktigt avis :)

    2009-06-25 | 11:32:54
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Hej. Fina bilder :) Håller me dej om ditt senaste inlägg om att det finns en gräns för hur varmt det får bli. Det får gärna vara 24 grader men helst inte varmare.. Tränar hellre inne på tärningscykeln nu än att vara ute och svettas :/ hoppas det inte börjar regna för att jag säger det..

    Kram! Jag längtar tills ni kommer upp:)

    2009-06-28 | 17:57:19
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: