♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Fredag på Akuten

Kategori: Allmänt

Ja, nu har jag varit och kollat upp min tå och mitt knä efter mitt dråpliga fall i lördags. Fick en tid kl 10 på vårdcentralen. Därefter blev jag remitterad till Röntgen på lasarettet, och från Röntgen blev jag skickad vidare till Ortopedakuten. Har precis kommit hem.

Det visade sig att knäet var relativt intakt. Hade en inflammation i ledkapseln efter fallet. Det får jag äta inflammationsdämpande mot. Ni ska se hur jag ser ut: jag är blå/grön/gul/mörklila från knäet och ner över vaden och ut i stortån :O

I tån var det dock ett litet benfragment löst. Inte underligt att jag haft ont! Det positiva var dock att det kommer läka av sig själv, på cirka 3-4 veckor trodde läkaren. Behöver inte gipsas! Usch då blir man handikappad, skönt att slippa det.

Så även om jag inte ens fick ett enda litet plåster ;-)  -  så var det värt pengarna att få bekräftat vad det var för fel, så jag inte går omkring med något som måste åtgärdas på något sätt.

Nej, nu ska vi åka och handla lite till fredagsmyset :-)

Hoppas ni haft en roligare fredag!

Kramelikram

Kommentarer

  • Nina säger:

    Men va bra att du va och kollade upp det!

    Hoppas det läker bra nu så du kan börja röra på dig som vanligt igen och slippa ha ont!



    Ja visst äre fint med kort på fäder som sover med sina barn.

    Tycker det är nått speciellt med kort på just pappor och deras barn!



    Ha en riktigt mysig fredag!



    Kram

    2009-03-06 | 18:38:15
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • sanna säger:

    Men vännen! blev fallet så hårt, men tur att du fick det kollat... Önskar dig en fortsatt trevlig helg..



    Kramar om

    2009-03-06 | 22:00:16
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Kia säger:

    Tur att du gick och kollade iallafall!

    Jo, en remiss är skickad angående Elinas öron. Så jag hoppas vi snart får åka iväg. Hennes storasyster var också öronbarn och hon fick operera in sina rör när hon var ca 1 år. Sedan har hennes öron varit bra! Så jag hoppas på samma tur med lillasyster! Kram

    2009-03-06 | 22:23:57
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Vad jag blir less, var inne här två ggr i går och försökte lämna meddelande utan resultat :-( Men gör ett nyttförsök nu.



    Det jag skrev igår var att jag är glad att du åkte och fick det kollat, dels för din egen skull nu, men även om du skulle få problem i framtiden är allt sådant bra att ha dokumenterat för försäkringar odyl. Du kan få ut på olyckfall för sveda och värk bara så du vet...



    Hoppas iaf du fått värktabletter så du fått sova i någon ordning - hoppas resten av helgen blir bättre än gårdagen!





    Stor kram!

    2009-03-07 | 07:57:01
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: