♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Smärtsam söndag!

Kategori: Allmänt

Nu har lugnet lägrat sig härhemma. Sambon och barnen har åkt iväg för att åka skridskor. Själv är jag hemma för jag är "halt och lytt" idag!

Halkade på en tidning som låg på golvet igår, benen flög undan och jag föll som en fura. Resultatet blev en rejält stukad tå, kan säga att den är mörklila, nästan åt det svarta hållet och ont som tusan när jag går. Fick även en smäll i övre delen av benet, har ont från höften ner över knäet. Jag avvaktar dock tills i morgon innan jag eventuellt kontaktar vårdcentralen. Tror dock inte att den är bruten för då skulle den ju vara slapp och hängig....men en stukning kan göra nog så ont!

Har inga speciella planer för dagen, förutom att vi senare i eftermiddag ska hälsa på svärföräldrarna och äta söndagsmiddag.

Nu ska jag plocka ihop lite härhemma och sedan sätta mig i favoritfåtöljen med foten i högläge, och läsa!

Vad har ni för planer för dagen?

Kommentarer

  • Kia säger:

    Men fy! Stackare...Gör ju så ont! Hoppas det snart känns bättre! Kram

    2009-03-01 | 10:56:59
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Men vännen!Det måste gjort rejält ont... Du får ta det lungt och ta hand om dig vännen..



    Kramar om dig massor

    2009-03-01 | 18:18:20
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Nina säger:

    Men usch, det där lät inte alls bra =( Hoppas tån repar sig snabbt så du inte behöver ha ont!

    Ja vet du, jag är ju värsta gotte grisen men chips faller mig inte direkt i smaken. Tur att det finns nått som jag INTE tycker om!

    Grönsaker och dipp är mums =)



    Ha en trevlig kväll trots smärtan.

    Kramen

    2009-03-01 | 18:38:02
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Kia säger:

    Ja, nu tycker jag att vi kan få vara pigga snart... Men de går bara runt runt! Kram

    2009-03-01 | 21:13:40
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Nämen, aj, aj, aj! Du måste verkligen kolla upp det om det inte är bättre idag - lova?! Och du har så rätt, det är värst för mig, sVea trivdes som fisken i vattnet på dagis :-)



    Hoppas du får en bra dag å att den värsta smärtan släppt...



    Kram

    2009-03-02 | 15:07:28
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja det här med socker är inte lätt. Dom liknar ju faktiskt socerberoendet med knark eller nikotin osv... Önskar man kunde bli kvitt detta! Men ska väl försöka lägga om kosten. Upptäckte ii helgen att jag inte kunde ha mina skoterkläder. Inte bra!!! Min arsle har på något mystiskt sätt vuxit! haha



    Kram kram

    2009-03-02 | 22:01:19
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Peter Olofsson säger:

    Ojdå, låter besvärligt ser att du är en blivande medlem i min smärtförening www.jernsaxen.blogspot.com Skojar bara lite har två bloggar dels den här jag skriver ifrån sedan en om fysisk smärta.

    Sitter och bloggar runt lite så här på förmiddagen och det ena leder till det andra, hamnad nu på din fina och trevliga blogg, middagen är räddad ser jag, lånar ett av dina fantastiska recept, tror det blir köttfärslimpan, mums.

    Ja, ska nu inte som helt främmande man plåga dig mer (ler) men lämnar alltid en hälsning där jag varit, ha en fin dag och trevlig fortsatt vecka mvh från Peter Olofsson!

    2009-03-03 | 09:52:27
    Bloggadress: http://www.oumberligating.blogspot.com
  • Nina säger:

    HUr går det med tån? Blivit nå bättre??

    Ha en underbar dag, nu ska vi på shopping tur till grann kommun!

    Kram

    2009-03-03 | 10:31:50
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Peter Olofsson säger:

    Tack för svarskommentaren! Det gör mig också glad ska jag tillägga, det är inte alltid man får det, okej jag vet att många har mycket att göra, men att blogga är också att ha skyldigheter(ler). Har läst vidare lite i din blogg och ser att du som många andra har det lite besärligt, det är väl det som är det fina med bloggandet, på något sett så känns det lite mer som man inte är helt själv, som det många gånger känns för alla någon gång. Men om man är fysiskt dålig eller ännu värre mår dåligt psykiskt (vet verkligen hur det är att var det, fick neuroborrelia som angrepp alla mentala system under två års tid, nu helt frisk, känner ibland att jag skulle vilja starta upp precis som jag gjort om fysisk smärta en blogg om psykisk smärta, men det är ännu svårare att driva i internetform, balansen blir hårfin och vart enda ord måste avvägas så det inte ställer till mer känslor och problem. Hoppas vi hörs av mer, men titta lite på mina bloggar först innan du bestämmer dig(ler).

    Är lite besviken för några har lämnat mina bloggar och bett om att jag ska ta bort deras länkar för det tycker att inte vill synas i vissa sammang, helt förståligt ibland kankse. Men det inlägg som gjorde flest upprörda handlade om ett vattenrningsrör skapat för tredje världen. Fick ett arg mail från en kvinna som inte ville ha att göra med vad hon kallade en biståndsblogg, då kunde hon lika bra vara med på greepeace sida. Ja, människor är roliga, ha det soå bra som det bara går och hoppas självfallet på bättring på alla sett mvh från Peter Olofsson!

    2009-03-03 | 10:37:15
    Bloggadress: http://www.oumberligating.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Hytter med fingret Du måste vara rädd om dig Anna!!! Lovar att farbor dr inte är farlig, däremot är det inte bra om du går med något som är trasigt/inflammerat... Lova att du kollar upp det?! Blir ju orolig...



    Kram

    2009-03-03 | 11:29:47
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Håller med Therese! Du måste ju kolla upp det!

    Klantig kan vi ju alla vara!

    Hoppas din dag varit bra!



    Kram kram

    2009-03-03 | 21:03:45
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: