♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

TV-kväll

Kategori: Allmänt

Ikväll får jag nog nära på slå knut på mig själv för att hinna se alla program jag vill se! Tur man har möjlighet att spela in en del av programmen. Jag tror banne mig jag måste göra en lista så jag kommer ihåg :P (Måste vara dagens I-landsproblem) ;-)

Kl 20.00 på TV3: Diagnos okänd

I Sverige finns tusentals människor som får sina liv ödelagda av mystiska sjukdomar. Trots otaliga läkarbesök har de inte fått någon diagnos. I Diagnos Okänd rycker doktor Stefan Branth in med sitt medicinska deckarteam för att hjälpa tio svenskar tillbaka till ett normalt liv.

Kl 20.00 på TV4+: Det okända

Del 6 av 12. När Anita Ekdahl och hennes sambo Christer flyttade in i sitt hus i Hörby kände hon redan från början att hon ogillade huset. Det blir inte bättre av att hon ser en man som stirrar på dem genom fönstret och sedan försvinner. När tragedin drabbar familjen och Christer begår självmord, eskalerar problemen. Caroline Giertz och mediet Lena Ranehag försöker ge svar på om det är Christer som försöker nå familjen från andra sidan.


Kl 21.00 på TV4+: Leila på landet

Säsongsspremiär. Del 1 av 10. Kocken Leila Lindholm är tillbaka med sin nya sommarserie där hon lagar enkel och snabb mat som passar lika bra en skön dag i hängmattan som till strandfesten nere vid sjön. I premiäravsnittet lagar hon jordgubbssallad med stekt halloumi, chorizospäckad kyckling och en semifreddo smaksatt med rabarber från det egna landet.


Kl 22.00 på TV3: How dirty can I get?

Amerikansk dokumentär från 2007. Vad är det värsta som kan hända en person som slutar ta hand om sin personliga hygien? Trebarnsmamman Nicky Taylor är bekymrad över de kemikalier som forskare hittat i hygienartiklar och rengöringsprodukter, samt deras potentiellt skadliga effekter. (Man får följa henne och se vad som händer när hon inte duschar, tvättar sina kläder etc på en månad (!!) )



Ska ni se något av dessa program ikväll??

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Leila är självskrivet här hos mig, men den sista måste jag nog också bänka mig framför - fashineras av sådana crazy och äckliga saker! :-9

    2009-03-04 | 13:11:25
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: