♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

En alldeles vanlig måndag.....

Kategori: Allmänt

Egentligen har jag inget speciellt att skriva om, men kände att det ändå var på sin plats med en liten uppdatering - om inte annat så för att ni ska slippa se Linda Isakssons nuna varje gång ni tittar in hos mig ha ha

Det har varit en väldigt vanlig måndag idag; kanske lite småtråkig rent utav  - iallafall tråkig att läsa om ;-)

Har dammsugit och plockat undan.

Vikit en massa ren tvätt.

Varit och handlat mat för en vecka framåt.

Myst med dottern; läst sagor, spelat spel bl a - och så har vi räknat ägg i vår lokala morgontidning. Det är nämligen en tävling varje påsk under en vecka, där man ska räkna ägg i tidningen och skriva upp antalet varje dag och sedan skicka in. Har man tur så vinner man ett påskägg fyllt med godis :-)
 
På julen är det grisar som räknas och då kan man vinna en julskinka alternativt en chokladask.

Dottern tycker det är så kul att räkna ägg/grisar så det är ju för hennes skull man gör det ;-)

Nyss har jag packat dagisväskan inför morgondagen. Dottern tittar på Bolibompa och äter kvällsfika. Hon hoppar i säng direkt efter Bolibompa.

Själv ska jag väl slösurfa lite och kanske läsa lite innan ett av mina favoritprogram drar igång kl 20: Familjen Annorlunda!

TITTAR NI PÅ DET?


Jag tycker det är ett jättehärligt program; om inte annat är det härligt att se deras kaos och samtidigt förnöjsamt kunna konstatera att man nog inte har det så fruktansvärt jobbigt ändå ;-)

Ärligt talat förstår jag icke hur de orkar!? Jag menar - jag tycker ett barn genererar tillräckligt med arbete - men tänk 10 ungar???
Snacka om att gå in i väggen!! Det är ju något att göra hela, hela tiden och aldrig någon gång uppnå den goa känslan av att man "gjort allt"! Jag säger bara: vet de vad preventivmedel är egentligen??

Nä, nu ska jag gå och sätta på lite kaffe! Har ni vägarna förbi så varsågoda och kom in och avnjut en kopp :-)

Ha nu en riktigt trevlig kväll alla läsare och bloggvänner!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Tack så mycket =) Gulligt av dig!

    ja han älskar sin lillebror så himla mycket och han är så snäll med han.



    Men ikväll är lilla Sam ovanligt ledsen.

    Vet inte va det är för fel??

    Stackars liten!



    trevlig kväll!



    Kram

    2009-03-23 | 19:22:26
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ha, ha du msåte lästs mina tankar, tack för att jag slapp Linda fniss Och tack för dina kommentarer, tycker altl du ska bli mer offentlig så man kan fråga lite mer saker å så, är lite nyfiken på dig och ditt liv, men låter bli att fråga så mycket då jag respekterar att du valt att vara anonym i bloggvärlden. Hoppas iaf att du fåre ne skön kväll, själv ska jag nog också kura framför tV. Dottern sover å gubben jobbar - är det nu jag ska dansa på borden?! Ha, ha ;-)

    2009-03-23 | 19:48:29
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Ja, jag ser också på familjen annorlunda. Fattar ärligt inte hur de orkar. Tycker jag har nog med våra 3 barn. 4 så storebror är här.

    Låter som du haft en bra dag! Hoppas kvällen fortsätter att vara bra med! Kram

    2009-03-23 | 20:38:30
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Nina säger:

    Ja det är ju inte lätt då dom är små och inte kan säga va som är fel...

    Men jag hoppas det bara beror på att han är tok trött å att han behöver bajsa lite!

    Måste hålla i han hela tiden annars blir han ledsen i ögat!

    Nej nu kurrar magen.



    Kram

    2009-03-23 | 20:38:31
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • sanna säger:

    Du har ett normalt liv alltså =)Nej jag såg inte på programet med Linda, har aldrig gjort.Inte det andra programet heller, gud vad jag låter tråkig..



    Jag tittar bara på Leila som jag sedan åker ditt på en ätstörning för att jag bara vill baka =)



    Hoppas att allt är bra med dig vännen...



    Kramar om

    2009-03-23 | 20:59:56
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Vill du vinna en ny mobiltelefon?

    2009-03-23 | 22:28:39
  • Kia säger:

    Ja, jag med måste ju göra det! Känns tungt! Men det måste gå. Iallafall bli lite bättre än dagsläget! ;)

    Kram

    2009-03-24 | 07:22:41
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Kia säger:

    Åh, gott med våfflor!

    Kram

    2009-03-24 | 07:26:39
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • mammut säger:

    Kan inte heller fatta hur sjutton man orkar med så många barn har en tonåring hemma o det är tillräckligt just nu =)

    2009-03-24 | 09:45:29
    Bloggadress: http://mammitsa.blogg.se/
  • Nina säger:

    Dom gör det bra som har så många barn. Jag får magsår bara av att titta på programmet!



    Lille Sam sket hela blöjan ful igår kväll och sen blev allt bra! Så det va nog det som ställde till det!



    Ha en bra dag!

    Kram

    2009-03-24 | 12:20:30
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: