♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Veckovägning....

Kategori: Vikt & mått

Vågen visade på 110,3 i morse. Alltså ett hekto åt fel håll från förra veckan. Känns ju självklart inte kul, men Tant Röd som är i intågande kanske kan ha en liten del i skulden iaf?? samt det faktum att jag inte skött mig 100 % matmässigt (men jag försöker) och motionen får stå åt sidan p g a dels min onda tå (framförallt den) och dels ett rent ut sagt jävla skitväder ute som aldrig verkar vilja ta slut. Det har varit mulet och snöblandat regn hela veckan. Jag blir på dåligt humör bara jag tittar ut, funderar på om jag ska dra ner rullgardinerna i alla fönster och så sätter jag mig ner och tittar på någon riktigt somrig film ;-)

Ärligt talat - denna vinter suuuuger! Är det fler som tycker det? Jag vet inte riktigt hur det är i norra halvan av landet men här i den södra halvan tycker jag det har varit ovanligt solfattigt denna vinter. Tycker det är bara mulet och grått mest varje dag. Nu längtar jag verkligen till våren, men den ska väl vara här nu inom några veckor! Har hört att vårtecken skådats i kommunen!

Nä, om man ska slita sig härifrån nu om jag ska få någonting gjort! Städning står på min agenda idag!

Ha det gott allihopa!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Ska börja ha väg dagar på torsdagar oxå! Men måste nog gömma vågen för den ställer jag mig på varje dag! Inte bra!

    Här blåser det och yr snö och vi har 7 minus! Piss väder med andra ord! Morr!!

    Men jag trotsar vädret och ska gå en promenad på minst 60 min! Kommer va skönt när man kommer in igen! Å Sam ligger ju så nerbäddad!



    Skickar massa pepp kramar till dig och önskar dig en bra dag med skurmoppen och dammsugaren ;-)

    2009-03-12 | 11:51:44
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Bus säger:

    Inte så bra här heller +/- 0, men inte upp iallafall och det tackar jag för. Men du, ditt lilla upp beror nog på det röda, jag brukar gå upp nästan 3 kg ibland.

    Nu ska vi prova att ta nya friska tag eller hur? Kram

    2009-03-12 | 14:11:32
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Nina säger:

    Du, när jag stack ut näsan genom dörrn så börja solen skina och nu äre strålande väder! Alla tiders! Så jag skickar massa solstrålar till dig!

    2009-03-12 | 14:16:10
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • sanna säger:

    Hej vännen! Du är för go du...usch känner att detkommer att bli jobbigt inför helgen. men nu har jag kommit igång med mina promenader och då brukar jag kunna styra upp det ganska bra.



    Tack för att du tittar in vännen... Jag har varit dålig på att läsa nu ett tag...



    Jag läste längre ner om viktklubben är det den du går i? Jag var ju med viktklubben innan jag började på viktväktarna. men alla hittar ju sin egen form vad som känns rätt. Jag kanske missförstod innan, trodde du hade börjat med viktväktarna. Jag läser som en.. ja jag vet inte vad.



    Ge det en chans ska du ha tantröd också så har det sin föklaring på allt.Tappa bara inte hoppet, nu säger jag sådana saker som jag behöver säga åt mig själv...



    Du är jätte duktig som har tagit en beslut, det är ju det viktigaste på vägen...



    Kram

    2009-03-12 | 14:58:18
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Nina säger:

    Typiskt, denna postgång! Skickade ju dom för ett bra tag sedan! Dom borde ju ha kommit fram! skratt



    Ja jag skulle gärna fara utomlands oxå!

    Skulle va skiiit skönt!



    Kram

    2009-03-12 | 15:02:19
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ja, vad vi har varit duktiga idag klappar oss i ryggen Vilka skurkärringar vi är! Det där med vikten känns dö jobbigt, jag borde väga mig, men jag VÅGAR inte om jag ska vara ärlig, är rädd att jag snart gått upp 8 kg :-( Men nästa torsdag väger jag in mig och börjar min kamp... orkar/kan inte idag, speciellt inte nu efter att jag kom hem från badet coh "råkade" smälla i mig 6 smörgåsar med salami på... Mackor är en stor bov i mitt liv.



    Ha det gott, och kämparkramar blandade med lite sol till dig!

    2009-03-12 | 15:37:17
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • sanna säger:

    Hej vännne! Önskar dig en underbar helg... ta hand om dig nu i helgen och du kommer att klara allt jätte bra....



    Kramar om dig

    2009-03-13 | 10:47:20
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: