♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Viktväktarna

Kategori: Allmänt

Jag är grymt sugen på att testa Viktväktarna. Jag vet dock inte så mycket om det, mer än att man räknar points. Har varit inne på deras hemsida och läst litegrann och jag tycker det verkar vara en vettig och välbeprövad metod. Inget vägande av mat och kalorier tex. Sånt tycker jag är jobbigt och tråkigt. Känner att jag behöver något att gå på; har provat så många gånger att bara försöka äta rätt - men har inte lyckats med det.

Det jag funderar på är om jag ska köra en Distanskurs eller gå på Möten. Jag har iaf kollat upp att det är Viktväktarmöten här i min stad; det var visst torsdagar.

Sedan undrar jag om ni som läser detta inlägg och har provat på Viktväktarna; om ni har lust att berätta lite kring era erfarenheter av VV, samt lite mera om hur points fungerar egentligen? Kan man äta vanlig husmanskost tex? Vill inte gärna behöva laga särskild mat åt resten av familjen :-)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag har kört vv och gick ner 25-27 kg första gången jag gjorde min resa och jag är helnöjd med deras koncept. Inget är förbjudet, och man kan äta allt - man lär sig bara att äta på rätt sätt och får ett tänk om vad mat "kostar" i points och kan göra val där efter. Äter jag 3 bitar choklad eller 2 skålar fruktsallad tex? Valet blir mitt! Hade det funnits på orten hade jag kört på det igen, för jag tror man behöver stödet av mötena...



    Stor pepp kram till dig!

    2009-03-05 | 08:05:19
  • sanna säger:

    =) Åhh vad glad jag blir för din skull älskade vän... Glad att du tagit en beslut för din skull..



    Behöver jag säga så mycket =) Du har ju följt mig och ser hur det går.. Recept har du hos mig också..



    Jag har inte provat distanskursen, men jag tycker det är jätte viktigt med möten och att få komma dit och väga sig. Du kan ju komma till mig i Sundsvall

    och väga dig om du vill =)



    VV är vanlig mat ingen speciellt med det, förutom att du räknar de du stoppar in. Min familj äter samma mat som mig, förutom att jag lägger i mer fett i ungarnas mat.





    Vad kul och du vet ju att jag finns här för dig hela tiden på din väg. Bara fråga om du undrar något och du vet ju att det fungerar, det borde jag ju bevisat som gick ner första gången 46kg och nu 27.



    kram

    2009-03-05 | 19:17:21
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Martina säger:

    Nu är det ett tag sen jag var med i VV men då var man tvungen att väga och hålla koll på hur mycket man fick i sig för att hålla ordning på pointsen. Jag gick ner 10 kg då men det var ingen metod som passade mig alls. Jag hatade att gå på mötena. Men vissa i klassen tappade 30 kg så visst funkar det om man orkar hålla i.

    2009-03-08 | 08:12:52
    Bloggadress: http://fettofinito.blogspot.com

Kommentera inlägget här: