♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

En lördag i maj anno 2009

Kategori: Allmänt

Godkväll på er alla som kikar in! Nu har vi just tittat på veckans avsnitt av Robinson. Gud vad avslaget det programmet är i år, eller vad tycker ni?? Det är ju ingen kämpaglöd alls hos de flesta deltagarna i år! Hoppar de inte av, så är de glada (??) för att de blir utröstade!? Förstår inte hur de tänker när de söker dit - trodde de att de skulle bo på något lyxhotell eller vad??

Tidig förmiddag idag åkte vi ut till Tuna park (ett köpcentrum) hela familjen. Jag hade tid hos frissan för klippning, så nu känner man sig fräschare i håret igen. Mina ljusa slingor kom fram mer nu efter klippningen; men jag ska bättra på dem lite nästa gång jag besöker henne. Jag har länge suktat efter en plattång och idag slog jag till och köpte en liten reseplattång; den är nog ganska lagom till mig som inte har så jättelångt hår - jag har mera en lite kortare pagefrisyr. Tyvärr lever mitt hår lite sitt eget liv eftersom jag har lite självfall men nu ska jag väl äntligen kunna få det lite mer som jag vill ha det - "platt"/rakt och glansigt :-) Tänk om man ändå kunde få till det lika bra som frissan!!

Mannen och dottern var inne i en leksaksaffär och djuraffär och tittade under tiden. Sedan när jag var klar gick vi runt för att hitta ett par sommarsandaler till dottern; och efter lite letande fann vi ett par som både passade bra och föll dottern i smaken ;-)

Sedan åkte vi hem en stund och dottern var ute på gården och cyklade och lekte i lekparken. Senare åkte vi och hälsade på farfar och farmor samt åt middag där.

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Är skittrött och har värk i mina ben och fötter - men trots detta ska jag gå med på tipspromenaden imorgon. Det är backigt som fan rent ut sagt - men det är väl bara att knapra Ipren och hänga på ändå så man får bränna lite fläsk he he

Kommentarer

  • Nina säger:

    God kväll =)

    Ni verkar ha haft en trevlig dag oxå =)



    Ja det är ju underbart att snön snart är borta, bäckarna flödar och fåglarna kvittrar!

    Lovely =)



    Kraaam

    2009-05-02 | 22:21:36
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • carola säger:

    hejsan..



    har faktiskt inte kollat på ett enda avsnitt i år..



    Har blivit lite tv över lag, solen är ju här:)

    Kram och lycka till på tipspromenaden.

    2009-05-02 | 22:46:18
    Bloggadress: http://mammacarola.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ja du, Robinsondeltagarna är mysko i år... Och vad gjorde Raael där?! Mysko... som sagt.



    Lät som om ni haft en fin dag, önskar fortsatt trevlig helg! KRAM

    2009-05-03 | 12:33:41
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: