♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Listor är räddare i nöden

Kategori: Allmänt

Jag gjorde en liten att-göra-lista igår kväll. Det känns som man får lite kontroll då när allt känns övermäktigt och kaosartat.

Ringa två viktiga samtal (har ringt ett av dem hittills)

Putsa köksfönstret (wow vilken skillnad det blev)

Rensa och organisera alla papper som samlats på hög (har hittills röjt undan och sorterat alla papper på skriv/databordet! ) Fortsatt rensning av papper pågår.

Lillan är hemma från dagis idag. Hon är genomförkyld, dock ingen feber - hon hade bara 37,4 i morse vilket iochförsig är förhöjt för hon brukar ligga under 37. Hade jag skickat iväg henne idag hade hon dels smittat andra barn och dels knappast orkat med det höga tempot där - och säkerligen hade hon blivit riktigt sjuk då.

Så hon roar sig med att "dega" idag med play-doh-degen jag gjorde igår, spela Kalle Kunskap på datorn, spela spel, se film osv...

Nu är det dags för lunch: Felix köttbullar med pasta. Till middag ikväll blir det pannbiff med potatis, sås, broccoli och morötter.

Kommentarer

  • Kia säger:

    Dessa förkylningar... Hoppas lillan snart kryar på dej! Kram kram

    2009-05-05 | 13:08:22
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • sanna säger:

    Hej vännen! Tack... hoppas hon kryar på sig snart och att hon blir frisk. Jag fick feber idag och har en massa att göra för det är stor kalas i helgen och en massa baka.. Fast det får en att tänka på något annat..

    Ville bara titta in och ge en kram

    2009-05-05 | 15:11:46
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Nina säger:

    Måste ta och skriva listor oxå på allt som ska göras! Förstår inte vart all tid tar vägen? Känns som jag inte hinner med nått??? Konstigt!

    Fast å andra sidan tror jag mig veta vad boven i dramat är... Datorn!!!

    Här kan jag sitta å lattja runt å vips har det gått flera timmar! Oooops!!!



    Nej nu måste jag gå å lägga mig!

    Kram

    2009-05-05 | 23:39:34
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Är också ett listfeak ;-) Hoppas lillan mår bättre idag, å ett stort tack för din röst på Luran goa du! Massor med kramar!!!

    2009-05-06 | 08:36:56
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Skönt att höra att din tös är piggare idag med. Å bra om hon kan gå på dagis. Här har just Elina fått i sig lite pannkaka och druckit saft! Men de kommer bakvägen istället. Dock är det bättre känner jag...

    Nä, precis. Vid magsjuka vill man gärna inte skicka i väg syskon...

    Kram

    2009-05-06 | 11:03:03
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här: