♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Middagen i ugnen!

Kategori: Allmänt

Nu har jag en makaronipudding i ugnen - mums! Det var länge, länge sedan sist jag åt det, men nu passade jag på att laga till det när mannen är borta, för han tycker nämligen inte om det :-) Hoppas dottern gillar det :-) Till det blir det rårivna morötter.

Idag har jag rört på mig bra (för att vara jag måste jag tillägga då):

Promenad 30 minuter i morse.

Dammtorkade hela hyllan inklusive leksaker i dotterns rum, vilket innebar en hel del rörelse för kroppen. Jag rensade även bort en hel del "urvuxna" leksaker (sånt hon inte använder längre), för att få plats för nya nu när födelsedagen närmar sig. 

Jag gick och hämtade dottern på dagis, en 10 minuters promenad. Dock fick vi lift hem av svärmor som kom körande precis när vi skulle gå hem. När vi kom hem ville dottern ut och cykla på gården så jag bar ner hennes lilla cykel två trappor och sedan bar jag upp den igen när hon cyklat klart.

Nu känns det i kroppen kan jag säga; jag har ont både här och där ;-) Men det känns skönt samtidigt att ha rört på sig lite extra. Imorgon blir det promenad igen.

Matmässigt har det gått bra idag också.....hittills....försöker att inte tänka så mycket på att jag inte får äta det och det; för då blir det en sådan fixering för mig att jag blir sugen av bara det.

Man får ta en dag i taget helt enkelt ;-)

Nej, nu ska vi strax äta!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Så lika vi är! Känner precis på samma vis! Idag när jag och min mamma va ute och gick så blev jag förstörd då jag såg min spegelbild i ett skyltfönster =(

    Är less på att gå i mjukisbyxor! Vill ha mina jeans!!!

    Men man får väl försöka tänka positivt, vi har ju folk som älskar oss iaf!

    Men det är viktigt att kunna älska sig själv!



    Många kramar till dig!

    2009-05-12 | 18:35:27
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja jag sitta och titta på Sam i timtal, kan aldrig se mig less på denna charmiga hårboll!

    Ja det är inte lätt att hitta en cykel till bra pris! Men det verkar som team sportia har bra erbjudande!



    Sov så gott!

    Kram

    2009-05-12 | 22:08:53
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ni ligger verkligen långt före oss nere hos er, men som du vet brukar det ju explodera här uppe när det väl sätter igång... Och du har rätt isntällning, ta en dag i taget! Massor av soliga kramar till dig!

    2009-05-13 | 07:52:23
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: