♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Mors dag

Kategori: Allmänt

Hur har ni det idag på Mors Dag? Har Ni blivit firade själva? Eller firar ni Er mamma/mormor/farmor?

Har själv tyvärr inte min mor i livet så jag har ingen att fira idag. Jag blir inte så fasligt mycket firad själv heller för min sambo är inte den typen som tänker så mycket på såna här dagar ;-) Men det gör inget - Älskar honom ändå ;-)

Dock har han och dottern åkt iväg alldeles nyss, de skulle visst köpa något åt mig ;-)

Ni som har barn - hur gör ni med Mors Dag egentligen? Uppvaktar ni barnens farmor/mormor också? Eller hur firar ni?



---------------------Uppdatering...........................

Vad fick jag då av mannen och dottern: Jo en vacker bukett med rosor - älskar ju blommor :-)

Fick även ett underbart kort som dottern gjort med hjälp av fröken på dagis. Skriver mer om det imorgon, för nu måste jag bums i säng innan klockan drar iväg till långt efter midnatt igen...

Godnatt vänner!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Får se vad dottern och sambon kommer tillbaka med :)



    Vi firar inte mors dag så mycket, genom lite fika, ett telefonsamtal eller ett kort.

    2009-05-31 | 12:44:31
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Nina säger:

    Va fick dyu för någonting nu då?? Nyfiken =)

    Jag fick presentkort på blomster och ett sött litet kort =)

    Nja, firade inte Sam´s farmor men mormor va vi till ;-) Å skrev på kortet att hon är världens bästa mormor/farmor och svärmor!

    Å världens bästa mamma är hon ju såklart varje dag!



    Kram kram

    2009-05-31 | 20:20:05
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Kia säger:

    Jag blev faktiskt firad i år. Med både tårta och jättefina rosor. Men de hör inte till vanligheterna vill jag lova! ;)

    Barnens mormor blev också firad.

    Dock kan vi inte fira deras mormor. Hon är en ängel!

    Vad fick du för något nu då?

    Kram

    2009-05-31 | 20:30:39
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • anna säger:

    mina barn firade inte mej heller, men jag fick små presenter som dom gjort i skolan, mannen sa bara du är inte min mamma, när jag pikade honom om mors dag!

    2009-05-31 | 21:14:15
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Tittar in för att lämna en kram, och ser j uatt du verkar ha haft en toppen helg/morsdag! Själv hade jag det toppen hos Sanna, hon är ju helt gudomligt rar denna människa. Så kul att man hittat vänenr som er i bloggvärlden! Kram

    2009-06-01 | 09:13:14
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Va mysigt.. finns väl inge bättre en att få ett kort ifrån sitt barn..



    Jo Therese är en underbar person, man vill bara hålla om henne..



    Firad på morsdag jo det blev jag fast jag att jag fick vara med min familj är det viktigast..



    Apprå på det du behöver inte svar.. men jag hoppas att det är bättre med din sambo?



    Kramar om dig massor

    2009-06-01 | 10:11:52
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hihi missade frågan såg jag nu.. Jag firar min mamma, men eftersom Mattias vill ju fira sin. Men jag firar bara min mamma, känns som jag får vara tacksam över att jag har fått fira min mamma iår..



    Kramar om

    2009-06-01 | 21:32:43
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: