♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Silviakaka

Kategori: Recept


(Foto:privat)


(Foto:www.kalasgott.blogg.se)

Har bakat Silviakaka enligt ett recept jag hittade på bloggen Kalasgott. Klicka på länken så kommer ni direkt till receptet! Tänkte ha den på dotterns 5-årsdag på onsdag. Ska även baka en kaka som verkar hur smarrig som helst: en sockerkaka med after eight i. Ni ska få receptet när jag bakat den! Tårtan ska vi beställa från konditoriet; en "dröm" med jordgubbsmousse i.....hmmm - det blir lite "farligt" det här. Får nog lov att promenera extra denna vecka!

Idag hade vi ju barnkalaset på Leklandet. Det var riktigt lyckat. Barnen hade så roligt ihop :-) Det var lek och bus, glass med olika såser och strössel samt saft, sång för födelsedagsbarnet, presentöppning och mycket fnitter och glada skratt som det blir när småtjejer i 4-5-årsåldern kommer ihop :-) Har tagit en hel del kort; kanske lägger ut några senare. Dock glömde jag fråga föräldrarna "om lov" om jag får lämna ut bilder på deras barn, så jag väljer i så fall "bara" ut foton på min dotter.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ja, jag hoppas att de grävt klart snart, så jag får ha mitt internet kvar! jag har nästan blivit smått galen av att inte haft det och inte kunnat följa med er alla, så jag har mycket att ta igen :p



    Vi har haft en jätte fin helg med en massa sol och någon kortare regnskur med åska, så idag har vi haft en utedag hela dagen lång.

    Hoppas att även ni haft en fin helg!



    Kram kram

    2009-05-24 | 20:44:21
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Vilken underbar dag din dotter fått, perfekt med kalas där :-) Och vilken smaskig kaka, ser fram mot receptet med after aigth också ;-) Själv har vi haft det toppen med söta små nyfödda älgkalvar... bilder kommerr så snart blogg.se vill samarbeta. Kram kram

    2009-05-24 | 22:07:05
  • Sanna säger:

    Hoppas din dotter hade det bra på kalaset, på leksand. Hon fick säkert en fin dag, med sina vänner..Vilken jätte bra ide att ordna något sådant för henne..



    Ge henne massor av kramar ifrån mig och gratulera henne...



    Kram

    2009-05-25 | 07:36:44
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • marie säger:

    Åhh, tack för receptet på kakan. Har gjort sån förut, den är supergod, men har slarvat bort receptet...

    Hoppas du får en skön måndag!Vad hittar du på idag?

    Jag ska åka snart och få massage...

    kram

    2009-05-25 | 08:52:59
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Nina säger:

    Åh va det såg gott ut!

    Å att din lilla tös blir 5 år!

    Hon är inte så liten längre!

    Melvin fyller 8 snart! Skrämmande!

    Va mysigt att ni hade kalas där!

    Va bra att ni har såna ställen så man slipper va hemma =)

    Ha en fin början på denna vecka!



    Kram kram

    2009-05-25 | 11:23:50
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • marie säger:

    Massagen igår var ljuvlig!

    Idag ska jag ta i tu med dammsugning o tvätt innan jag går ut o njuter av fint väder.

    Vad hittar du på idag?

    Må så gott!

    2009-05-26 | 08:46:20
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • marie säger:

    Massagen igår var ljuvlig!

    Idag ska jag ta i tu med dammsugning o tvätt innan jag går ut o njuter av fint väder.

    Vad hittar du på idag?

    Må så gott!

    2009-05-26 | 08:46:27
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • marie säger:

    Massagen igår var ljuvlig!

    Idag ska jag ta i tu med dammsugning o tvätt innan jag går ut o njuter av fint väder.

    Vad hittar du på idag?

    Må så gott!

    2009-05-26 | 08:47:02
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här: