♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

"Skrutt-kamera"

Kategori: Allmänt

Jag är minst sagt lite sur på min kamera. Tog massa bilder på kalaset i söndags, samt igår på själva födelsedagen och kalaset härhemma - och nästan alla bilder är antingen suddiga, dålig skärpa på eller konstiga ljuskonturer på bilderna :-(  

Hade ju tänkt lägga ut lite bilder här på bloggen på det, samt lite mera från min balkong - men det får vänta tills jag får ordning på min kamera eller köpt en ny....

Kameran ifråga är en relativt enkel digitalkamera med några år på nacken. Jag är totalt okunnig på det tekniska med kameror. Ska dock läsa igenom bruksanvisningen ordentligt.

Frågan är ju om en kamera kan gå från att ta jättefina bilder till att bli så här?? Den brukar ställa in skärpa och så automatiskt; vad är det som hänt? Någon som har någon aning? 

Sedan skulle jag vilja ha lite tips på var man kan finna "enkla" kameror för vardagsbruk. (Vill inte ha för tekniskt avancerade grejor). Har ni något ställe att rekommendera - antingen på nätet eller i butik? Något märke som är bra? 

Tack på förhand och ha en bra dag!

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Trist med kameran, jag hade sett fram emot fler bilder på din prinsessa! Och visst är buketten fin, speciellt då Luran hjälpt till att plocka. En bukett från ett barn är miljoner gånger vackrare än en perfekt bukett från en florist... Massor med kramar.



    Ps Jag köpte en billig och bra kamera på ELgiganten, de brukar köra med bra erbjudanden Ds

    2009-05-28 | 11:12:04
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • marie säger:

    Så synd med bilderna.

    Du kanske kommit åt nån knapp och ställt om den på nåt sätt?!? Jag är oxå oteknisk,,,

    Må så gott. kram

    2009-05-28 | 12:38:11
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Kamera är inte jag så bra på heller nu har vi en systemkamera men jag trycker bara.. Sedan skriker jag på sambon fort det är något som jag råkat tryckt På...



    Tråkigt bara med dina bilder, för man vill ju så gärna ha kvar ju..



    Kramar om









    Kram

    2009-05-28 | 21:07:36
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: