♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Sommarfräscht

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort sommarfräscht i vardagsrummet - äntligen! Putsat fönstren och satt upp vita, fräscha gardiner som släpper igenom ljuset bra. Nu är jag på jakt efter ett par vita kuddfodral också. Någon som vet var man kan få tag i såna?

När jag tar fram gardinerna och ska till att stryka dem så säger min sambo: "jag hade velat haft något med lite mer färg i..."
*skratt* - alltså ibland fattar inte karlar någonting! Här har man längtat efter att byta ut de "murriga" vinterfärgerna mot vitt och somrigt och så säger han så....men han får stå ut med vitt kan jag säga :-)

Nu har jag bara vårt sovrum kvar. Får se om jag orkar/"ids" göra det imorgon....

Efter middagen gick jag en promenad i det vackra vädret, på 35 minuter. Dottern cyklade. Detta gjorde jag trots att jag har ont både här och där idag - visst var jag väl lite duktig ändå? ;-)

Nä, nu ska jag ta mig en välförtjänt kopp kaffe, och så ska jag kika in till er ikväll och se vad ni haft för er på sistone.

Kramelikram

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Visst är det väl härligt när ma får göra sommar, men skrattade gott åt gubben din - karlar måste vara stöpta i samma form... ler Och duktigt av dig att ta dig ut på promenad trots smärta, jag är uppriktigt imponerad. Jag har absolut inget att skylla på än latmasken... Kram!

    2009-05-19 | 19:17:35
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Härligt med vitt! Tycker det är så fräscht! Har det både i köket och vårt sovrum!



    Å så sant som det är sagt, man ska behandla människor så som man vill bli behandlad själv!



    Jätte duktigt att du varit ute och gått! Trots smärtor!

    Å det är ju härligt efteråt!

    Vi har varit ute på promenad och det va tungt att gå idag =(

    Har städat det stora badrummet oxå så nu ska jag vila resten av kvällen!



    Många kramar till dig

    2009-05-19 | 19:27:16
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Malin säger:

    Härligt med lite sommarfräscht! Klart, du är ju jätteduktig med promenaderna :)

    2009-05-20 | 09:44:13
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Min underbara vän.. jag vill att du ska veta att du betyder massa för mig med.. du är viktig vännen...



    Skönt att fixat till med vardagsrummet.. Jag säger bara Ikea där hittar då jag allt som man behöver =)



    Mina vita har jag köpt där både i virkat och i vanligt tyg.. Så är det bra priser också...



    Hoppas du hittar något som du känner dig nöjd med..



    Kramar om dig

    2009-05-20 | 14:20:47
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: