♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Kalla fötter

Kategori: Tankar/funderingar



Jag är en av dem som egentligen är hjärtinnerligt trött på allt tjat i media om svininfluensan, och jag har många gånger svurit över media som med sina feta rubriker gör allt för att skapa den masshysteri som nu råder i vårt land, och i övriga världen också för den delen, men nu när turen kommit till oss att vaccinera oss så får jag nästan "kalla fötter". Jag funderar på hur pass väl vaccinet är testat när det blivit tillverkat "i all hast", och så oroar jag mig för det faktum att vaccinet visst innehåller kvicksilver. Vilka följdverkningar får det med åren?

Dock vågar vi inte avstå vaccinet, för denna influensa är faktiskt, tvärtemot vad många säger, mycket mera lömsk och oberäknelig än de "vanliga" influensorna. En helt frisk människa som insjuknar kan i all hast på bara några timmar bli allvarligt sjuk, och så är det ju inte med de "vanliga" influensorna.

Så idag kl 15.30 är det vi som åker till vaccinationscentralen för vaccinering av Olivia. Denna vecka är det nämligen alla friska 0-6-åringar som vaccineras. Nästa vecka är det vi alla andra ur den friska befolkningen som ska vaccineras. Så är det i vårt län iallafall.

Håller bara tummarna att det ska sluta regna (för jag räknar med en kö som innebär att man får stå utomhus ett tag), och att vi överhuvudtaget kommer fram i kön idag så vi slipper göra om det imorgon, samt att Olivia inte ska få alltför ont i armen efteråt.

                                   Har ni vaccinerat er? Om inte - tänker ni göra det eller inte?

Kommentarer

  • marie säger:

    Jag har vaccinerat mej för nån vecka sedan...på jobbet.

    Jobbar ju på ett lasarett, på en barnavd..så vi fick vaccinet snabbt.

    Jag fick ont i armen, feber och världens huvudvärk. Men vad jag hört så verkar barnan klara sig bättre från biverkningar....

    kram

    2009-11-17 | 12:45:37
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Malin säger:

    Jag ska vaccinera mig idag, tillhör riskgrupperna pga. min astma. Hade det bara varit för min egen skulle så hade jag nog inte gjort. Kram

    2009-11-17 | 13:27:14
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    TAck goa du!!!



    Och detta med vaccin, nu är alla på mig å får mig att känna mig dålig, men nej så länge jag är gravid ska jag inte ta sprutan, får väl leva med en knorr ;-P Kramis

    2009-11-18 | 08:18:02
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: