♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Pippi

Kategori: Allmänt

Ja nu har "Pippi Långstrump" åkt iväg till förskolan Villekulla som det så passande faktiskt heter :-) Det är höstfest där idag, alla som ville fick klä ut sig och Olivia klädde ut sig i sina Pippi-kläder, och jag gjorde flätor i håret och små fräknar på näsan och kinderna. Hon blev så fin :-) De ska se film, dansa, sjunga och äta något gott..

Igår såg vi de första snöflingorna här. De kom ner som små, små fjun mest hela dagen men det blev bara vått på marken eftersom vi har plusgrader. Nu duggregnar det istället; så något snötäcke blir det inte denna gång, men det brukar å andra sidan sällan bli någon snö att tala om förrän i januari. Om jag får välja så får snön gärna komma lagom till första advent och försvinna den sista februari!

Nä, nu ska jag äta frukost och göra mig i ordning. Ska på läkarbesök idag.

                       Ha det gott!

P.S Den här veckan har jag promenerat måndag, tisdag, onsdag. Idag hoppade jag över men imorgon tänkte jag gå igen D.S

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Hej goa du, så du har också en pippi? Hi, hi luran är inne i en grym pippi period, men det kan lika gärna vända om en dag eller två å då är det något annat som exempelvis älgar eller vovvar som gäller... Rart med barn! :-9 Hoppas det går bra hos doktorn, själv ska jag krypa under täcket, är hemma med Herr feber idag :-/ KRAM

    2009-11-05 | 11:37:41
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Tack goa du!

    2009-11-05 | 12:47:32
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja att rensa är rena terapin för mig när jag är nere och/eller sjuk - hur konstigt det än låter... Men fint, tja, det beror nog mest på det gräsliga utgångsläget fniss Önskar dig en toppe nhelg! Kram

    2009-11-06 | 11:20:27
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Jo låten växer ju efterhand. Men när jag hörde den på Skavlan tyckte jag den lät tråkig först.

    Kram

    2009-11-07 | 12:42:57
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: