♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Så olika

Kategori: Allmänt

Ja nu kan jag själv svara på min fråga som jag ställde i gårdagens inlägg: hur var filmen "Så olika" ?

Svar: den var verkligen jättebra! En riktig feelgood-film i mitt tycke :-) Drama, humor, kärlek "över gränserna" - ja det är några nyckelord jag kan ge utan att avslöja för mycket av handlingen. Rekommenderas! Man blir glad av att se den :-)




Så olika kretsar kring två systrar, den ena nytillsatt finansborgarråd i Stockholm, nyskild och mamma till två döttrar. Den andra en självständig tv-producent som har fått i uppdrag att göra ett nytt direktsänt sångprogram från Skansen – nu mitt bland djuren!

Den handlar om att bli sanslöst förälskad i sin värsta fiende, om människor som möts trots att de är fundamentalt olika. För här övervinner kärleken allt – från politisk maktkamp till dans med sälarna på Skansen.

(Text och bild lånat från sf.se)


Skulle jag sätta ett betyg på skalan 1-5 så skulle nog filmen få en 4:a av mig.

Kommentarer

  • Kia säger:

    Låter som jag måste se den filmen! :)

    Ja, tiden går snabbt. De är först när man ser hur stora barnen blir som man inser att man blir äldre själv med! ;)

    Förstår inte heller att Isac blir 8 år om en månad! herregud! Mammas små bebisar! ;)

    Blir tidig kväll ikväll då vi måste upp jättetidigt imorn för presentöppning innan dagis/fritids/jobb! :)

    Kram

    2009-11-10 | 12:33:47
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Nina säger:

    Hej hopp =)



    Är ju inget fan av svenska filmer men den där kanske man måste ta och se =)

    Hur står det till annars då?

    Leker livet?

    Kramar

    2009-11-10 | 20:27:59
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Jag har blivit lite smått förälskad i att baka. Dels vet man vad man äter, inget konstgjort. Dessutom är det rogivande -

    inga andra tankar/No stress.

    Och ja! Det blev gott och går rätt fort att göra.



    Kent spelade "Töntarna".

    Vad kul att filmen var bra och en feel-good film. Då ska jag nog se den jag med :)



    Kram på dej!

    2009-11-10 | 21:18:27
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Nina säger:

    Jag gör mitt bästa för att han ska tro på tomten så länge som möjligt ;-)

    Han har sina tvivel emellanåt men jag har oftast svar på tal!

    Jag tror att det finns någon gammal tomte någonstans! Haha!

    Olivia då? Tror hon på tomten?



    Kramizar!

    2009-11-10 | 22:25:11
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja vi måste ha en tomte uti från oxå. Annars vet Melvin vem det är. Förra året gjorde vi ett byte med sjögatan! Pappa for upp dit och va tomte och Thomas, Mikaels kusin´s man kom till oss!

    Funkade kanon det!



    Nä nu ska jag försöka få Sam att sova. Jag är sååå trött nu! Och ska ju kliva kl 7 med Melvin =/

    Kramar! och sov så gott!

    2009-11-10 | 23:13:00
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Malin säger:

    Den är underbart god denna limpa. Så jag ska ta en liten bit nu innan jag och Asterix kojar.

    Så jag kan varmt rekomendera den ;)

    Jo, men det går ganska så bra att se rysare fast vi är ensamma hemma. Om man inte tänker allt för mycket på filmen efteråt. För då kan man få ta sats till sängen :p



    Hoppas allt är bra med er! Och att ni sover så gott inatt.

    Kram kram

    2009-11-10 | 23:22:23
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Åh ser att du betygsatt filmen, då måste jag hyra den när den kommer, för på de hårda bänkarna i dorros biosalong tänker jag som gravid INTE sitta skrattar Och som du skriver, mötena med tomten glömmer man inte, jag minns dem med både glädje och förskräckelse, särskilt minns jag den julen då jag fattade att tomten var min utklädde morbror... KRAM!

    2009-11-11 | 08:11:17
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    skrattar Ja att få skriva avsig tog bort den värsta ilskan kan jag lova, bara en liten besvikelse som skvalpar nu, men ,men. Jag är på ett soligt humör då ajg varit på MIO och fyndat :-) Rena medicinen ;-) Kram!

    2009-11-11 | 14:06:07
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Bus säger:

    Vilken mysig kväll du måste ha haft. Skoj att filmen var bra, den ska jag också se nån gång.

    Jag känner igen mig i det du skriver, jag är expert på att aldrig ta mig egentid. Men så går det ju som det går också, skratt. En del nomineras till mamma blogg, om det fanns nominering till världens argaste mamma eller i Häxan surtant så hade jag nog tagit priset :P

    Ha det gott. Stor kram till dig.

    2009-11-11 | 18:22:35
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    En 2 m lång hylla?! Oj vilken guldgruva!!! Då skulle jag nog ställa några kokböcker på den, kanske även några burkar med något gott i och/elelr värmeljus. Hm... kanske beställa ett ord från MaNi, typ HOME elelr Lycka och lite bilder på familjen, och så naturligtvis massor med ljusstakar/lyktor i alla dess former!!!! :-) Lyckliga dig, klappa om din hylla från mig fniss Kram

    2009-11-12 | 07:54:54
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Hi, hi föstod nästan att det var du, och att det var en "rest" från att du skrivit till Adnrea :-) Kram

    2009-11-12 | 08:54:09
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: