♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Äkta Kärlek & Nalle-firande

Kategori: Allmänt

Får jag lov att presentera Olivias Stora Kärlek? :-)



Ja tro´t eller ej men dessa lamm är exakt lika; eller VAR kanske man ska säga. Det är förstås lammet till höger som är Olivias favorit som hängt med henne i vått och torrt ända sedan hon låg i sin "plastlåda" på BB :-) Den såg alltså ursprungligen ut som den till vänster, men nu är det hål lite här och var, stoppningen har åkt ur och den har sjunkit ihop. Jag har gjort tappra försök att lappa och laga den så än håller den ihop. Vi köpte det nya lammet till henne när det gamla började gå sönder men det borde vi ju förstått att gammal kärlek aldrig rostar...;-) Är inte detta äkta kärlek så vet jag inte vad det är *skratt*

Vi har också firat internationella Nalledagen idag med lite gott fika tillsammans med Olivias nallebjörnar :-)

Mannen åkte iväg i morse igen, men nu får vi hem honom på torsdag. En dag mindre än förra veckan. Vi har bara varit inne och kurat idag; det är grått och småregnigt ute och har så varit hela dagen. Det enda vi gjort ute är att vi varit och veckohandlat på Willys.

Nu har lillan gått och lagt sig, och jag ska avnjuta Postkodmiljonären och Sveriges fulaste hem innan det blir dags att inta sängläge.

                                                KRAM på er vänner!

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Gud så älskat det är!!! Härligt att se, och jag måste ju rätta mig själv, det är i morgon den oficiella nalledagen är, vi tjuvstartade på biblioteken i dorotea och v-mina tydligen med en dag, så vi får fortsätta att fira i morgon :-) Hi, hi! Kram

    2009-10-26 | 20:49:29
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Malin säger:

    Tack för det! =) Jo, visst går tiden fort. Inte trodde jag att jag redan skulle haft bloggen vid liv ett helt år, men se så tiden springer iväg egentligen.

    Hoppas allt är bra med er och att tisdagen blir fin!

    Och det där är riktig kärlek det!! Att dessa mjukisdjur kan betyda så mycket för er! Men så är det som du skriver; Gammal kärlek rostar aldrig!

    Kram kram

    2009-10-27 | 12:14:14
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Nina säger:

    Men så gulligt! Å snacka om att Olivia har ödslat massa kärlek på sitt lilla lamm.

    Och gammal kärlek rostar verkligen aldrig ;-)

    Gulligt inlägg!

    Kramar till dig!

    2009-10-27 | 15:14:17
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • sara säger:

    Helst av allt så vill de väl inte sätta igång en förlossning utan menar på att det är bättre att det kommer igång av sig själv. Det kan väl vara sant på ett sätt, men inte vill man som förstföderska få en allt för stor bebis heller. Det ska bli intressant att höra vad de säger imorgon. Jag tar då med mig BB-väskan utifall det skulle bli nåt :)



    Ja, tills på fredag måste detta vara över, annars får bebisen snällt vänta tills på lördag :P hehe



    Kram

    2009-10-28 | 13:09:10
    Bloggadress: http://legitimo.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Olivia och Bamse har ju en viss likhet där. De har båda ett gosedjur som de inte kan vara utan. Tänker på Ninen, som huvudet har blivit fastsytt flera gånger om på. Den går inte att ersätta. Du har rätt om att gammal kärlek rostar aldrig :)

    2009-10-28 | 21:08:47
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: