♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Det finns inga genvägar.....

Kategori: Allmänt

......till god mat. Det fick jag bittert lära mig dag. Lagade till en lasagne idag, en av mina favoriträtter, men förstörde den totalt med en färdig jäkla bechamelsås på tetra som jag köpte på Willys i veckan. Tänkte att det var ju ett moment mindre om man slapp göra såsen - men jag säger bara: FY FAN vad äckligt det var! Redan när jag öppnade tetran så sniffade min hundnäsa att det minsann inte luktade som bechamelsås ska lukta utan det var en odefinierbar, "konstgjord" lukt, men jag försökte intala mig själv att det blir nog bra tillsammans med köttfärssåsen jag gjorde själv och lasagneplattorna. Men smaken tog helt överhanden och jag kunde faktiskt inte äta upp, ingen annan heller, och jag fick slänga hela satsen - och jag som hade tänkt frysa in det som blev över. Jag får helt enkelt göra en ny lasagne någon dag - och då gör jag den HELT SJÄLV så den blir lika god som vanligt! Fy tusan vilken dundermiss detta var. Ju äldre jag blir desto mer känslig har jag blivit för hel- och halvfabrikat. Tycker inte ens om Felix köttbullar längre, bara hemmagjorda duger.

Hej på er förresten :-) Var ett tag sedan sist jag uppdaterade, men ni ska veta att jag har bloggen i bakhuvudet hela tiden och har faktiskt ordentligt dåligt samvete över att jag är så dålig på att uppdatera, samt läsa era bloggar! Nu ska jag dock titta in till er alla var och en när jag har tid, för att ordentligt se vad ni haft för er. Har bara tittat in som hastigast då och då...

Men det beror inte på att jag tröttnat på bloggen, eller på er, utan bara på att jag fixar och donar härhemma för fullt. Det gäller att smida medans järnet är varmt heter det ju, och just nu har jag en sån himla inspiration att göra om härhemma så det är bara att flyta med. Nu är dotterns och vårt sovrum färdigt, förutom att jag inte hunnit sätta upp de nya gardinerna i sovrummet ännu. Vardagsrummet pågår nu och där har jag nu satt upp de lila/cerise gardinerna och det tillsammans med alla andra lila detaljer i form av plädar, ljus m m har gjort att det blivit riktigt ombonat och mysigt därinne :-) 

Känns så skönt att gå igenom alla grejor och gallra bort allt man inte behöver/tycker om.

Nu ska jag ta och mysa ner mig i fåtöljen och titta på "halv 8 hos mig" och "Bonde söker fru"!

P.S Helgen var toppenmysig :-)  D.S

Kommentarer

  • Andrea säger:

    Hej svejs! Blir nästan orolig när jag läser att du inte hinner med att blogga eller läsa bloggar? Vem har kidnappat min moster =P

    Skämt åsido. Du kan väl lägga ut lite bilder på ditt hem sedan när allt är klart med heminredningen?

    Kram Kram!

    2009-10-14 | 21:29:42
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Nina säger:

    Tjingeling!

    har ju suttit och funderat över dig ;-)

    Nej men jag tänkte att om du bott i Dorotea så länge borde jag ju lixom ha sett dig! Veta hur du såg ut! Och nu när jag läste inne hos Tomas att du bott i samma trappuppgång som han bor i nu så kanske jag kommer ihåg dig!

    Hade du ofta permanentat hår? Å hade ofta leggings eller om det va svarta byxor??

    Hmmm, har som en bild framför mig!



    Hoppas allt är bra med dig och söta Olivia =)

    Och jag håller med Andrea, vill se bilder från hemmet sen!

    KRAMIZAR!

    2009-10-14 | 23:26:25
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Bus säger:

    Hej!

    Vad du är flitig därhemma. som du skrev så får du passa på medan lusten har fallit på. Blogga hinner du göra sen och vi finns ju kvar.

    Jag tycker att du ska vara stoly över dig själv som har lyckats röja, jag går bara itankar men kommer ej till handling. Kanske kanske kanske nån gång, skratt.

    Må så gott. Kram

    2009-10-15 | 09:15:02
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Therese säger:

    Vi finns kvar när du har tid, smid du medans järnet är varmt ;-) Hi,hi. Skickar en stor kram!

    2009-10-15 | 19:24:41
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja men jag tror jag vet nu iaf =)

    Hur du såg ut då du bodde här i Dorro!



    Hoppas du haft en kanon dag idag!

    Det har vi haft och om nån timme så dyker mannen i familjen upp! Jihaa!

    Fast jag ligger nog och sover då!



    Kramar!

    2009-10-15 | 22:29:32
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Hehe. Om jag bodde i närheten, skulle ni bli så less på mig! Tror att det är bra att du får sakna mig lite, då blir det extra kul när vi äntligen ses:) Men jag saknar dej med! Kram <3

    2009-10-15 | 22:54:35
  • Ida säger:

    Jag tycker heller inte om hel eller halvfabrikat. Jag tror att det beror på att jag gjort den mesta maten från grunden ett bra tag, sen Neo föddes, och den smakar så mycket bättre. I färdiga köttbullar tycker jag det är så himla mycket broskbitar och grejs som jag inte ens vill veta vad det är. Nä hemlagad mat ska det vara :-)

    2009-10-18 | 19:35:56
    Bloggadress: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här: