♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Röjer & rensar

Kategori: Allmänt

Nu är sovrummen verkligen storstädade och det känns så skönt, så skönt! Dock ser det ut som att vi är nyinflyttade för det står fortfarande grejor precis överallt i lägenheten! Olivia och jag har hjälpts åt att rensa bland hennes leksaker i eftermiddag/kväll, och hon har faktiskt varit riktigt duktig och kunnat "släppa" en hel del. En del kastas, en del saker lägger vi i en säck som ska skänkas till second hand (vars avkastning går till främst ett barnhem i Ukraina), och en liten del saker som jag tycker var alldeles för fina att kasta/skänka bort läggs i förrådet, och sist men inte minst så går ju de saker som Olivia vill ha kvar tillbaka till hennes rum! Vi är dock långtifrån färdiga, så vi får fortsätta imorgon efter dagis.

Man känner verkligen att man får energi av att göra sig av med en massa onödiga saker; man blir verkligen trött och seg av att ha för mycket saker omkring sig. Hädanefter ska vi ha så prylfritt som möjligt härhemma.

Så nu vet ni var jag håller hus - med näsan nere i prylsorteringsträsket ;-)

Jag erkänner att jag försakat promenaderna de senaste dagarna, men de ska jag verkligen komma igång med snart igen! Vill dock gärna få ordning härhemma någon gång så jag får ro i sinnet ;-) Är det något jag mår dåligt av så är det oordning och kaos!

Nu ska jag titta på följande program ikväll:

Halvåtta hos mig

Äntligen hemma

Andra avenyn

Vad står på er TV-tablå denna kväll?

P.S  Dålig respons på föregående inlägg. Varför är många av er läsare så himla hemliga?? :-)  D.S

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Så skönt att göra en sådan totalrensning, även om det är jobbigt så blir man ju på köptet ren i "själen" :-) Skickar en stor kram från ett snöigt V-mina!

    2009-10-07 | 10:00:14
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ja, det är nog lätt hänt med skitsnack när man bor på en liten ort och sen när så många läser om man vet inte vilka dom alla är. Nä, det känns som ett lösenord vore på sin plats nu. Och självklart kommer du att få fortsätta följa oss i min blogg =) Kontaktar er på fredag med inloggningsuppgifter.

    Hoppas allt är bra med er och att du har en fin dag!

    Kram kram

    2009-10-07 | 11:35:48
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Andrea säger:

    Hehe. Det kallas väl Feng-shui att rensa bort gamla saker. Det gör en lugn och tillfreds när det inte är så rörigt omkring en. Jasså? Det var du som ringt två gånger igår. Du bör lämna röstmeddelande så jag vet vem som ringer, så ringer jag upp. Trodde nämligen det var min vän Rebecca som ringt från dolt nummer :P Så jag ringde och pratade med henne igår, när jag kommit från gympan (inte vattengympa btw) :)

    Så kom ihåg, nästa gång jag inte svarar: Säg bara att det är moster som ringer, så ringer jag upp! I promise:)

    Kram, Kram!

    2009-10-07 | 15:38:36
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • marie säger:

    Skickar en kram till dej så här på torsdagsmorgonen...

    Ha en toppen dag!

    Kram

    2009-10-08 | 08:47:34
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Therese säger:

    Titar in och önskar dig en fin dag å en trevlig helg... Kram

    2009-10-09 | 08:12:24
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: