♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

1 år!

Kategori: Allmänt

Shame on me! Min blogg fyllde ju 1 år igår och det har jag totalt glömt bort :-) Kom på det alldeles nyss. Kan ju ha att göra med att styvsonen också fyllde igår?


                                    



Under detta år har jag fått så många fantastiskt fina bloggvänner, men tyvärr bor ni utspridda på olika håll, så än så länge har jag bara (inte så bara förresten) fått den äran att träffa en utav er! Ni vet vilka ni är så jag nämner inga namn, för att inte ta risken att glömma bort att nämna någon; men jag tycker så mycket om er allihopa ska ni veta :-) Känns som vi blivit en liten "bloggfamilj" :-) Hoppas jag får träffa så många som möjligt utav er en dag!

På sistone har jag till och från varit lite oinspirerad att fortsätta blogga, känner att jag inte har så mycket att skriva om, men jag har bestämt mig för att INTE lägga ner bloggen för jag vill ju gärna fortsätta ha kontakten med er vänner :-)

Det började med att jag skulle ha bloggen som en viktblogg, för att knyta an med andra i samma situation och få lite motivation. Viktnedgången har dock tyvärr inte varit så framgångsrik, och motivationen vill inte, trots upprepade tafatta försök, infinna sig. Kanske är det så som jag läste i boken "gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" att:

                                "Har du varit överviktig under flera år är det viktigt att du väljer
                                 en tidpunkt när du känner att du har kraft nog att kunna arbeta
                                 med programmet. 

                                 Det är dåliga förutsättningar för viktnedgång om du precis bytt 
                                 jobb eller står i begrepp att göra det. Eller om det just nu är turbu-
                                 lens i familjen."


Jag har ju lite oroligt omkring mig på många områden i livet just nu, så det kanske inte är så konstigt att motivationen inte vill infinna sig eftersom jag är en sån som gärna tröstäter....frågan är bara: NÄR kommer motivationen? Kommer den ridandes på en vit häst eller är det jag som måste kalla på den?? 

Den som lever får se....


                                                      

           

Kommentarer

  • Kia säger:

    Oj! Grattis på 1årsdagen till bloggen! (lite i efterskott)

    Jag har också tänkt tanken att sluta blogga-inte bara en gång utan flera...

    Men så kommer jag, precis på, att jag kommer sakna er alla som tittar in.



    De där med viktfrågan känns igen. Har totalt ingen lust till nåtot för tillfället. Bara att ta igen de sen...



    Sköt om dej!

    Många kramar

    2009-09-13 | 19:21:55
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • hemma hos Bus säger:

    Grattis till 1åringen!

    Vet du en sak? Jag känner åter igen mig i din blogg. Både på det ena och det andra viset.

    Vikt...nästan alltid ett misslyckat projekt för min del, men vad tusan. Tänk om man kunde lära sig att vara nöjd över att vara den man är ;) Jag skulle säkert inte vara nöjd över att vara en strl 40 heller.

    Sedan så är det bloggen, jag har också tänkt att lägga ner den, men då skulle ju alla ni bara försvinna bort och det vill jag absolut inte. Nej, det gäller att hänga med ett tag till. Den ger ju ett socialt liv, kontakter som man inte orkar eller har tid att skaffa sig annars. Ja, jag hänger nog också kvar!!! Kram till dig

    ps, imorgon ska jag upp till din "hemby" och extraknäcka lite. Spännande :)

    2009-09-14 | 15:30:02
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • sara säger:

    Tack för dina snälla ord.. trots min oro gick det ändå ganska bra hos tandläkaren. Är fortfarande bedövad från tinningen och ner i käken ;) Men hellre det. Fattar inte hur man kan laga ett hål utan bedövning!!



    Jag går också här hemma och väntar på att den där motivationen och lusten ska komma flygandes. Men det gör den nog aldrig, tror snarare man får leta upp den. Den ligger gömd låångt ner nånstans. Varför ska det va så jäkla svårt?



    Grattis till bloggen som fyllt ett år :)

    Hoppas du får en fortsatt fin dag,kram

    2009-09-14 | 15:33:25
    Bloggadress: http://attbaravarasara.blogg.se/
  • Nina säger:

    Stort grattis till 1 års bloggande =)

    Måste ta och titta då jag börja blogga oxå. Det va ju någon gång i oktober eller november förra året!



    Ja det där med att lägga ner bloggen har man ju funderat på många gånger! Men det vill man ju inte för då tappar man alla goa blogg vänner som man skaffat sig <3

    Ni är ju så underbara! Man får stöd, tips, råd, ja allt av er!



    Kram kram

    2009-09-14 | 23:18:56
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Tänk så fort ett år går :-) Är så glad att jag fått följa dig så länge, du får mig alltid på gott humör, och jag ler ofta åt dina inlägg ska du veta. Hoppas innerligt även få träffa dig live nästa gång du är i Dorotea. STOR kram!

    2009-09-15 | 21:01:34
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja det känns ju bra att veta att han har två kärleksfulla familjer som bryr sig om han. Och det är ytterst sällan det är något tjafs.

    Melvin har då aldrig kommit i kläm och skulle inte ha en tanke på att använda han som slagträ.



    Hoppas du haft en bra dag =)

    Våran dag har varit kanon! Fick ju ett besök av mamma Bus idag =) Men jag skulle ju iväg så vi hann bara surra en liten stund. Hon är så himla go den människan!



    Natti natti

    2009-09-15 | 21:54:38
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • marie säger:

    Grattis till din fina blogg!

    Hipp, hipp, hurra!!!

    Kram

    2009-09-15 | 22:46:15
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Grattis till bloggen! :D Jag har missat min årsdag helt, men aktiviteten är ju låg hos mig så det kanske är strunt samma. :D



    Och angående din fråga är mitt svar ja, fast jag tog mig friheten att ta bort din kommentar eftersom jag vill vara liiite hemlig ändå. :)

    2009-09-16 | 18:51:33
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    TAck vännen för tipset, komemr definitivt att skicka iväg en julig beställning till ellos inom kort - tänk om man vore miljonär bara.... Hoppas annars att alt är ok, massa kramar!!!

    2009-09-17 | 07:54:27
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: