♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Promenader & inredningsplaner

Kategori: Allmänt

Nu har jag verkligen kommit igång igen med promenaderna. Denna vecka har jag, efter dagislämning, promenerat dryga 4 km varje morgon! Känner mig verkligen nöjd med mig själv! Har haft sån träningsvärk i benen denna vecka så ni förstår ju hur lat jag varit i sommar - inte rört mig mer än nödvändigt och blivit totalt försoffad!

Dessutom är det så fint väder varje dag så man blir verkligen bortskämd; solen skiner och det är tvåsiffrigt. Syrran och Andrea tyckte det var sommar här för däruppe har ju hösten kommit mycket längre! Här har löven nyss börjat skifta färg men i övrigt är allt fortfarande grönt och fint, och mina sommarblommor blommar oförtrutet vidare.

Hösten är ju min favoritårstid - jag älskar den! Tycker det är så mysigt att "boa in sig" och tända ljus, och så är det "tillåtet" att vara inne mera; tycker våren/sommaren är så fylld av alla "måsten" - ja ni vet vad jag menar??

Håller på spana runt lite på nätet och planera lite hur jag ska göra om här hemma. Vid renovering (vi ska ju bl a få golvmattorna utbytta) då man får nytt och fräscht så väcks ju lusten att göra om lite och kanske köpa något nytt.

Har, genom en artikel i Aftonbladet om inredningsbloggaren Hildur Blad, fått lite idéer om hur jag ska ha det i hallen t ex. Man blir lätt lite hemmablind så det är tur det finns så mycket inredningsbloggar och inredningstidningar att inspireras av. Jag är inte en sån som slaviskt följer inredningstrender utan för mig är det viktigt att jag tycker det är snyggt också - om det sedan dessutom råkar vara "inne" så är det ju bara en bonus ;-) Dock har jag en ganska klar och bestämd uppfattning om vad jag tycker om, och man kan väl säga att det är en blandning av vitt lantligt och modernt/trendigt i svart och vitt med enstaka färgklickar.

Har även mer och mer börjat tycka om såna där mönstrade, blommiga tapeter som är så inne nu - jag är en sån som behöver tid på mig för att börja tycka om olika saker. Oftast hinner det bli omodernt innan jag fastnar för det *skratt*





(Bilder från Aftonbladet.se)

Nånting i den här stilen tror jag skulle passa bra till det gråa klinkersgolvet vi ska ha i hallen. Tapeten var ju urläcker men därifrån till att få sambon att gå med på det är ju en annan sak *skratt*  -  men vi får se var det slutar...karlar är ju oftast något mer konservativa än vad vi kvinnor är, iallafall har jag uppfattat saken så ;-)

Nej, nu ska jag slita mig ifrån datorn en stund och sätta igång att städa, för i morgon är Olivia ledig från dagis och då vill jag helhjärtat bara mysa och umgås med henne :-)

Kram till er alla som tittar in!

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Har spanat inn denna hall jag med :-) Och ajg är nog lite som du, när något är på väg ut, ja då fasnar jag för det skratt Nu ska jag strax ut på friskvård, blev inspirerad av dina promenader, så jag får väl försöööööka att ha lite tempo idag ,-) Kram!

    2009-09-24 | 11:26:32
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Men va du är duktig vännen! You go girl ;-)

    Härligt då man har kommit igång!



    Ja väskan blir kanon bra att ha på dagis!

    Roligt att ha nått annat och inte va lika alla andra!



    Jo du ska bara veta hur dåligt jag mår över att måsta fara på badhuset! Försökte få Mikael att fara istället men det ville han inte =(

    Bara att bita i det sura äpplet! Det är ju för Sam´s skull!



    Ha nu en fin dag! Här skiner solen fast det är kallt! Brrrr!!

    Kramen

    2009-09-24 | 12:13:37
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Du ska verkligen vara nöjd över dig sjölv 4km är jätte bra. Blir så glad för din skull att du kommit igång. Mycket är ju att få in vanan. Jag älskar också hösten, mindre bbra är att jag shoppar inredning för alldeles för mycket pengar =/



    Men det är så underbart med alla ljus och mörker.



    En massa kärlek till dig

    2009-09-24 | 12:44:04
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bus säger:

    Hej!

    Dom tapeterna har även jag kollat in, dom är helhärliga :O)

    Vad skoj att få lite nytt därhemma, det är alltid lika spännande.

    Fy tusan vad du är flitig vad gäller dina promenader. Heja heja skriker jag...hörs det dit?

    Min dator är fortf paj så nu har jag lite lätt abstinens. Passar på att tjuvlåna jobbardatorn en snabbis ;)

    Må så gott så hörs vi sen. Kram kram till dig

    2009-09-24 | 17:46:59
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Therese säger:

    Tittar in å lämnar en helgkram! :-)

    2009-09-26 | 09:47:08
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Hildur - fixa&dona säger:

    Vad roligt att läsa att jag har kunnat inspirera dig! Hoppas att ni kan enas om en passande tapet. ;-) Fortsatt trevlig vecka!

    2009-09-30 | 00:31:17
    Bloggadress: http://www.kanal5.se/fixaodona

Kommentera inlägget här: