♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Helgplaner

Kategori: Allmänt

Idag är det min favvodag fredag igen. Det är nästan som julafton för vi har våra "tradtioner" just denna dag - men det tror jag många har??

Sambon och dottern åker och hämtar bonussonen på skolan på eftermiddagen. Sedan blir det hämtmat till middag: idag ska jag prova en american pan pizza - mums! Senare åker jag, sambon och Olivia och inhandlar en present till J (bonussonen) som fyller 12 år imorgon - och såklart lite gottis till fredagsmyset ;-)

Egentligen borde jag ju skämmas, detta ska ju föreställa en viktblogg, men det har kommit två spännande nyheter i chipshyllan som jag tänkte prova ikväll:

                                          

                   Perfekt blandning för mig med ostbågar, popcorn och potatisskruvar bl a.

                                           

                                    Den här verkar också spännande med bearnaisesmak


Till detta ska vi se på Idol i brist på annat, fast det är rätt kul ändå i början när det dyker upp lite tokroliga människor emellanåt - och sedan ska vi se på Kändisdjungeln, vad nu det kan vara för något.

Imorgon blir det fotbollslek igen för dottern; och kanske en sväng på den årliga höstmarknaden här på orten. Vi får se; är väl egentligen inte så sugen på att gå dit...man blir bara "lurad" att handla en massa onödiga saker.

På söndag ska vi på en bilfirma som inviger ett nytt bilmärke hos sig; det ska visst vara mycket skoj för barn där - bl a måla på en riktig bil, fiskdamm, tipspromenad.

Blir såklart besök hos svärföräldrarna i helgen också, som varje helg.

....och om en vecka har vi syster/moster och systerdotter/kusin här. Det ser vi fram emot :-)


Ja, det var våra helgplaner det. Vad ska Du hitta på i helgen?

                                           
                                               Trevlig helg!

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Vilken toppen mysig kväll ni ska ha, verkligen mysigt med sådana traditioner! :-) Men chipsnyheterna får mig att rynka på näsan, jag håller mig till mitt salt och vinägerchips jag ;-) Men du får meddela senare hur de var och betygsätta så man inte går miste om något ut i fall att... Och så skoj med finbesök till veckan!



    Själv ska jag se idol och packa ryggsäcken inför helgens jakt, går omkring med ett stort leende efter dagens ul, allt såg jätte fint ut! Så nu njuter jag verkligen.



    Kram kram vännen!

    2009-09-11 | 19:09:43
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Låter som om ni får en kanonhelg!

    Och spännande med nya chipssmaker. ;) Måste jag se om jag finner här snart med...

    Sköt om er!

    Kram

    2009-09-12 | 07:39:27
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här: