♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ikea & Burger King

Kategori: Allmänt

Har nyss kommit hem efter att ha varit en tripp till Ikea i Västerås. Var inget särskilt jag skulle ha, förutom ljus, men säg den som kommer tomhänt därifrån...så i kassen hem följde en bordsstrykbräda (toppen att behöva dra fram den stora om man bara ska stryka något litet), nya kaffemuggar, en grön handduk till Olivia (hennes nya favvofärg), en liten fin vas för 5 kronor (!), storpack värmeljus samt ett par doftljus med vaniljdoft. Tänkte också köpa ett par kuddöverdrag i lila/cerise till vardagsrummet, men det var tydligen fler som gillade den färgen för just de var slutsålda!

Innan vi åkte hem åt vi lunch på Burger King. Ett måste när man är i Västerås! Finns ju nämligen inga godare hamburgare än deras!

Om en timme är det dags att hämta hem Olivia från dagis. Sedan ska vi nog åka och titta på ett par skor tills på lördag då hon ska börja fotbollslek för 04:or. Igår var vi och köpte en fin träningsoverall till henne också; samt ett par byxor och en tröja. Ska bli roligt att se henne på lördag; men hon kan ju inte annat än tycka det är roligt för hon är så tokig i att sparka boll :-) Perfekt också att de är 5 år allihopa som ska vara med. 

Annars rullar det på som vanligt. Inget särskilt att förtälja. Förutom att vi nu allihopa ser fram emot den 17 september då min syster/olivias moster och Andrea (systerdotter/kusin till Olivia) kommer hit på besök några dagar - det ska bli jättekul :-)
 

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ha, ha jag har undrat det samma då både jag, ida och emma ska ha vårt andra + malin sitt första - något mysko måste det allt ha varit i luften ;-) Hi,hi.



    Vad kul att ni ska få Andrea på besök :-)



    KRAM!

    2009-09-01 | 13:24:21
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Klart att du ska få fortsätta att läsa min blogg =)

    Min mail sida har bråkat med mig ikväll men nu hoppas jag att du fått mitt mail!



    Va roligt att dom kommer på besök =)



    Många kramar till dig!

    2009-09-01 | 23:28:24
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: