♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Friluftsdag

Kategori: Allmänt

Ja, idag har Olivia haft en riktig friluftsdag!

Först åkte vi till Isstadion och där åkte barnen skridskor:



Oj så hon har pratat om att åka skridskor länge, och nu äntligen blev det av! På jullovet var det ju så kallt, och nu i veckan har hon ju gått på dagis - men så lovade vi henne att hon skulle få åka skridskor både lördag och söndag, och det sista hon nämnde igår kväll innan hon somnade var att "imorgon ska jag åka skridskor" och jag tror det första hon sade när hon slog upp sina blå i morse var "idag ska jag åka skridskor" *skratt*

Idag var dessutom vädret underbart; vindstilla och lämpliga 2 minusgrader. Var bara solen som fattades. Nästa gång tror jag vi tar med en termos varm choklad och några mackor; det smakar ju himmelskt när man är ute :-)

Sedan åkte vi hemåt. Åt lunch. Sedan åkte hon skidor samt snowracer med storebror. Jag tog en promenad, fast bara en liten sådan, men ändå ;-) Så detta blev en riktigt sportig dag. Hon är verkligen en riktig utetjej som är pigg på att prova på det mesta :-)

Nu ikväll blir det, som för det mesta, en mysig hemmakväll. Vi har laddat upp med chips och dipp inför Robinson Karibien. Imorgon blir det som sagt skridskor igen :-)

                               Trevlig lördagskväll!

Kommentarer

  • hemma hos Bus säger:

    Tack vare dig så har jag en fin tulpanbukett på bordet. Tack vare dig så är mitt linneskåp dessutom blivit fixat och tack vare din blogg så har jag ju hittat dig, skratt.

    Vilken mysig dag ni har haft. Vad skönt att kunna vara ute i friskluften. Jag är trött på kallvädret häruppe...Må så gott. Stor Kram <3

    2010-01-16 | 22:29:13
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Så häligt det låter med skridsjor och uteaktiviteter! Och du kan med all säkerhet skrapa fram gåvan, för när jag började haka på min vän anna kunde jag inte alls förstå hennes förtjusning, men med tiden så "lärde" jag mig att se samma saker som hon, så på slutet var det nästan ett litet race i all vänskap om vem som skulle se "fynden" först :-) Hoppas ni får en riktigt fin dag med skridskor, skratt och mys. Vi klurade att gå på julgransplundring med Svea, men tror vi åker till mamma och pappa i byn i stälet och äter söndagsmiddag istället, var lite dålig tid på plundringen kl 16.00, just innan mat... Så jag är rädd att svea ändå inte är på det soligaste humöret då :-/ KRAM!

    2010-01-17 | 07:13:29
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: