♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ingen vidare lördag...

Kategori: Allmänt

Gårdagskvällen kunde varit trevligare än den blev...

Dagen började bra. På förmiddagen åkte vi till Isstadion där alla utom jag (:P) åkte skridskor. Jag njöt istället av solen som behagade visa sig - det var ju liksom inte igår.

Oj vad det hänt mycket på en vecka för Olivia - från att förra lördagen ha ramlat många gånger till att igår åka mycket säkrare! Snacka om att barn lär sig snabbt!

På eftermiddagen var vi till svärföräldrarna där vi även åt middag. Efter maten fick Olivia sitt lördagsgodis, men hon satt mest och "lekte" med bitarna och när hon sedan ville spara det (observera att hon är en riktig godisälskare!!) - ja då anade jag genast oråd! Tyckte dessutom hon såg lite trött ut på ögonen.

Nåväl..vi åkte hem. Hon tittade på Bolibompa. Hon skulle äta lite fil till kvällsfika, men hon tog bara någon sked och så var hon "mätt". Då frågade jag om hon mådde illa eller hade ont i magen; men nej det gjorde hon inte.

En stund senare när hon är i sitt rum och bara ska lämna en sak innan vi går och gör henne i ordning för sängen - ja då spyr hon helt plötsligt - och det var inte lite. Det var MASSOR! Tur i oturen kom 90 % av spyorna på mattan så den vek vi helt enkelt bara ihop och lade ut på balkongen för vidare transport till sophuset idag!

 Ja, jag har faktiskt ingen lust att tvätta den, köper hellre en ny ;-)

Resterande 10 % kom på henne, hennes kläder och litegrann i omgivningarna.

Så jag ägnade en bra stund åt att sanera dels rummet, duscha henne, slänga kläderna i tvättmaskinen.

Såklart är det mest synd om henne, för det finns inget värre än magsjuka, inte bland ofarliga sjukdomar iallafall. Men alla småbarnsföräldrar vet ju hur synnerligen odelikat det är att ta reda på spyor!

Hon hade 38,5 i temp i går kväll. Dock somnade hon och sov gott hela natten. Inga mer spyor.

I morse var hon pigg, men till min förvåning hade hon fortfarande 38,6! 

Idag har hon fått i sig lite Proviva, lite flingor och några skedar fil - och fått behålla det! Så jag håller tummarna att det inte blir något mer och att inte jag och sambon blir sjuka!

Det är faktiskt hela 2 år sedan sist hon hade magsjuka och då klarade sig både sambon och jag, så det är bara att hoppas att vi har lika stor tur denna gång :-)

Jag hoppas att ni hade en trevligare lördag än oss! Nu ska jag fixa i ordning en sen lunch!

                              *****

Jag ber tusen gånger om ursäkt att jag varit dålig på att svara på kommentarer de senaste dagarna! Det är min ambition att svara på alla, och jag kommer att göra det så snart jag bara kan - troligtvis under morgondagen!

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Fy för magsjukan!!!! Huvva, stackars Olivia, men skönt att det verkar vara snabbt övergående. håller tummarna att ni klarar er. Och jag förstår så väl att mattan åkte ut ;-p Samma skedde här när Luran var sjuk innan jul! KRAM

    2010-01-24 | 16:35:47
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Elise säger:

    Ånej! Hoppas ni klarar er utan, och att den ändå var såpass lindrig att hon slipper må mer dåligt.



    Vi hade kräksjuka här hemma i julas, men hela våran familj klarade oss, de en trappa ner blev smittade allihopa dock (ja, vi bor ju lite knasigt... ;) ).

    2010-01-24 | 18:55:36
    Bloggadress: http://esajl.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Stackars lilla Olivia och stackars hennes mamma ;)

    Jag tycker inrte direkt om just dom där bacilluskerna men det går massor av dom just nu. Lillebror testade på dom för ett kort tag sen.

    Du gör rätt som skippar storprojektet. Jag tänker göra en specialare den här veckan. Jag ska ta ett mindre projekt och ett delprojekt. Tvättstugan del 1 av ??? samt badrumsskåpen.

    Hoppas att lilla O kryar på sig snart.

    Lillebror å jag är hemma imorg så jag tittar in nåt då.

    Kramar i massor.

    2010-01-24 | 19:33:36
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • marie säger:

    ett nytt knep kanske för att få köpa ny matta..??!?!?

    Hoppas hon kryar på sej och slipper mer kräksjuka.

    kram

    2010-01-24 | 22:47:51
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Så skönt att höra, hoppas verkligen att ingen känner av bacilluskerna idag! Önskar dig/er en kanonstart på veckan, själv är jag i startgrparna på att rensa lillans byrå, får se vad jag orkar hinner, tar låda för låda... KRAM

    2010-01-25 | 08:07:16
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: