♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Kallt!

Kategori: Allmänt

Här är det riktigt kallt nu. Natten mot idag hade vi ner mot 26 minusgrader; nästan så det tangerar det gamla köldrekordet från 1986 som var 28 minus!

Så både igår och idag har vi tillbringat inomhus trist nog; ja mest för Olivia som gillar att åka skridskor och skidor. Vi har dock fördrivit tiden rätt så bra; spelat spel, tittat på film bl a.

Lite svårt att hitta på några roliga aktiviteter - det går inte någon bra barnfilm på bio just nu, fast vi har ju Vattenpalatset förstås (med äventyrsbad) , men först måste jag införskaffa en baddräkt åt mig själv. Har ju inte vågat mig på något offentligt bad de senaste åren; men har nu tänkt utmana mig själv och VÅGA!

Det kommer inte bli lätt - men klarar jag det så känner jag mig nog kanonnöjd och stolt över mig själv efteråt! Herregud - det finns väl folk som väger mycket mer än mig som badar ändå!?

Vore ju himla roligt att följa med själv än att bara skicka henne med sambon eller någon annan!

Från det ena till det andra; min vackra vita amaryllis som blommade ut precis lagom till julhelgen har nu skjutit upp en ny knopp så snart får jag njuta av de vackra vita klockorna igen:




Slutligen tänkte jag lämna ett litet middagstips! Testade nämligen att laga inbakade kasslerskivor idag enligt ett recept jag hittade hos Nina! Det var gudomligt gott kan jag lova och superenkelt att göra, något jag gillar skarpt!

Jag är inte den som gillar att stå timmar vid spisen och laga avancerade rätter, då blir man så glad när man hittar såna här recept som är enkla att göra - men samtidigt så pass festliga att man rent av kan tänka sig att laga det vid någon middagsbjudning.

Nej, nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan jag somnar. Blev plötsligt jättesömnig känner jag. Det är väl bristen på frisk luft och aktivitet kanske? :-)

                    TREVLIG KVÄLL!

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Även här är det kallt å ruggit, minus 30 sist jag kollad. Tur at man kan sitta i soffan och mysa. Min förylningsbacill har ersatts av virkningsbacill - virkar en liten prinsesstårtebakelse nu, både lätt och roligt!!! :-) Och jag tycker definitivt du ska ta å köpa en baddräkt å åka å bada, kul, bra träning och så en utmaning som får dig att växa :-) Massa kvällskramar till dig!

    2010-01-06 | 22:17:02
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Hej du!

    Ja, här är de -33 grader idag! de kallar jag KALLT! ;) Man vill inte göra mycke då.

    Vi sitter inne och eldar och myser...

    Självklart ska du fara och bada. Gillar inte att visa mig själv i baddräkt heller. Men För barnens skull så gör jag de. Vet att du med kommer att klara de! :)

    Kram

    2010-01-07 | 10:25:00
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Elise säger:

    Åh, Heira hade 38 så nog räknas Olivia som bra stort. Heira vägde 4080g, över genomsnittet men inte gigantisk. Men de kan ju inte säga VARFÖR det gick som det gick, så huvudmåttet kanske inte alls var avgörande, däremot var väl kanske bjudningen bidragande i kombination med högre huvudmått.

    Näe, jag ska nog kanske ta och bestämma mig för det där snittet helt enkelt, jag funderar mig blå över det här. ;)

    2010-01-07 | 13:32:45
    Bloggadress: http://esajl.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Jag känner allt igen mig i det du skriver om att ge sig iväg och bada.Jag har gjort precis som du och skippat badhuset. Men...så tänkte jag till och kom fram till att alla andra törs ju hoppa i en baddräkt så då måste ju jag också det och sit detsamma förresten. Jag är ju jag och jag måste ju också få leva. Vi var på Paradisbadet (Ö-vik) i somras och jag var nog den som hade roligast.

    Så jag håller med dig, gå och köp dig en baddräkt du med och förena nytta med nöje. Bad är ju också en motionsform, skratt.

    På din fråga ang utmaningen...japp jag har absolut gått med i den.

    Hoppas att du får en bra dag. Kram från en som har minus 37 och är less på kallvädret

    2010-01-07 | 14:56:43
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Så du ser fram emot vardagen... det gör INTE jag, gruvar nått enormt att behöva köra till Vilhelmina i detta kalla väder... suckar Men i två veckor ska jag väl såt ut :-/ Lämnar en stor kram, för nu får jag allt ta å slita mig å klura ut en värmande soppa till middag!:-)

    2010-01-07 | 15:29:30
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    ja, jag får ju inte havandeskap eller något sådant, men tar föräldradagar sedan i väntan på att den lill* ska komma. Jag har BF 17 feb så då borde jag kanske få 3 veckor att ta det lungt på å förbereda Lurans kalas, fixa bäbisens rum, kläder osv. Ska bli sååååååå skönt! :-)

    2010-01-07 | 17:13:07
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Elise säger:

    HÅller med övriga skaran, klart du ska bada! Synd du inte bor här, då hade vi kunnat åka till badhuset tillsammans, det går alltid lättare när man är två. :)

    2010-01-07 | 18:02:26
  • hemma hos Bus säger:

    Bravo!!!

    Jag ska nog börja första veckan med att rensa ut en av barnens garderober. Bra startprojekt. Vad tur att du är med för då kan vi ju peppa lite, skratt. Kram igen

    2010-01-07 | 23:22:34
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Kia säger:

    Ja, precis! Men de ser ut som om de ska bli lite varmare framöver nu. Dock känns de osäkert då vår termometer visar -34 grader idag! Fy! :(

    Vi får hålla oss inne i värmen.

    Barnen hoppas på att de ska bli varmare innan kvällen för då ska vi åka på badhuset.

    (vi åker inte om de är så här kallt)

    Kram

    2010-01-08 | 09:12:54
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja, jag tycker det var genialt, måste göra en sådan till Svea sedan när hon väl börjar tillåta tofsar å spännen att sitta kvar ;-P Kram kram!

    2010-01-08 | 10:48:45
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Du får fica en liten lucka, för det är ett helskönt gäng som gör en genuint glad :-)

    2010-01-08 | 12:41:21
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hej hopp!



    Ja jag älskar verkligen inbakad kassler! Men nu måste jag göra en annan variant av den då jag inte får äta smördegen =(

    Har snart hållt upp från socker i en vecka. och det är såååå satans jobbigt!

    Speciellt nu när både Mikael och melvin är hemma och dom går runt och snaskar på allt gott =/ Tortyr tycker jag!

    Sam är jätte sjuk =( Inatt kl 4 hade han 40 graders feber! Ingen av oss har sovit så bra inatt! Tycker så synd om min brännheta lilla kille!



    Många kramar till dig!

    2010-01-08 | 19:01:02
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: