♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Rensa-i-röran-projekt vecka 3

Kategori: Rensa-i-röran-projektet

Imorgon går vi in i vecka 3 i rensa-i-röran-projektet, och nu tänker jag ta itu med vårt skafferi. Det blir ett aningens tyngre projekt än veckans kylskåpsrensning.

Rekommenderar er som inte är med i projektet att gå med. Det är verkligen en vitaminkick för själen att gå igenom sina skrymslen och vrår och RENSA UT allt man inte behöver!

Enligt feng shui så påverkas man mer än man tror av sina "röror" i hemmet. Energin stagnerar och tenderar att bli som en tjock klibbig hinna över hela ens livsenergi. Genom att gå igenom, rensa ut så frigör man energi och blir piggare och gladare.

Det är sannerligen inget hokus pokus utan det stämmer till 100 %!

                                               *******

Dagen idag blev som en repris av gårdagen; skridsko- och snowracer-åkning. Hon var precis svettig efter att ha sprungit upp i backen flera gånger. Nu tar hon ett varmt och skönt bad innan det är dags för Bolibompa och sedan sängen.

Imorgon sade jag åt henne att vi tar en "vilodag" innan dagis sparkar igång på tisdag igen. Då blir det mera åka av i deras backe, fast med madrasser. Imorgon ska vi istället åka och handla lite pysselgrejer till henne; bl a lim och olika dekorationer som tagit slut. Kanske tar vi en fika på stan också. 

                                
                              Hoppas ni får en trevlig avslutning på söndagskvällen - kram på er!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hejsan!

    Här kommer en liten hälsning från mej när jag sitter på Arlanda och är på väg mot Umeå. Nu längtar jag jätttttttte mycket efter familjen. Vill hem och pussa och kramas länge!



    Vi hörs!

    2010-01-17 | 20:29:12
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hej vännen!



    Ja jag skulle ju gå med i denna utmaning men allt dog av då Sam blev sjuk!

    Behöver rensa en hel del.

    Känns iaf skönt att vara hemma igen.

    Men Sam är gnällig och man ska hålla i han hela tiden. Men det är ju förståligt!

    Men jag får absolut inget gjort här hemma!



    Va duktig O är! Fina kort!

    Roligt då barnen är intresserade att röra på sig och va ute!



    Många kramar!

    2010-01-18 | 14:55:21
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Malin säger:

    Tack så mycket!! =) Ja, tänk vad mycket lite tapeter, färg och en ny matta kan göra!! Det blir ett helt annat rum! =) och jag är nöjd över resultatet ;)

    Nu är det bara att invänta lill* pyret, som är mer än välkommen nu. Så jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan den vill titta ut hos oss! =)



    Hur har ni det då? Hoppas iaf att allt är bra med er och att vardagen flyter på finfint! =)



    Kram kram

    2010-01-19 | 10:14:23
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • marie säger:

    Jag borde nog gå med i det där projektet...här blir liksom ingenting gjort...

    Må så gott! Kram

    2010-01-19 | 15:06:45
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Jag tror jag ska rensa bland mina recept den här veckan, blir ju så inspirerad av din framfart :-)

    2010-01-19 | 17:24:36
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Jättebra inlägg du har.

    Mitt projekt den här veckan ska bli städskåpet, en garderob i hallen som innehåller absolut allt mellan himel och jord. Lägger nog inte ut några bilder eftersom jag är livrädd att bli utan vänner, asgarv...

    Må så gott du kompis på andra sidan skärmen :O)

    ps, jag byter adress imorg.

    www.hemmahosbus.blogspot.com i rensningsprojektet ingår ju vissa andra "grejer" som man vill rensa bort, kanske jag lyckas om adressen ändras, hi hi.

    Kram

    2010-01-19 | 21:34:39
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här: