♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Tisdag i januari

Kategori: Allmänt

Nu fick jag äntligen tillfälle att slå mig ner och uppdatera bloggen! Sambon och dottern har åkt och handlat. Jag har hållit på med det mindre roliga uppdraget att avfrosta frysen. Tog nästan hela förmiddagen, men så skönt nu när det är gjort! Passade på nu när vi har -18 grader så jag kunde ställa ut all mat - perfekt! EN fördel iallafall med att det är så kallt!

Nu när det blev betydligt mer plats i frysen, så har jag som ambition att börja baka eget matbröd.

Har ni enkla (viktigt för att jag inte ska skylla på att det är förbesvärligt!) och goda recept på matbröd, så snälla ge det till mig!

Annars så rullar livet på. Nytt och fräscht år och årtionde. Olivia är ledig en hel vecka till från dagis. Hon är en riktig vintersportare. Undrar vem hon brås på på den punkten, inte mig iallafall hi hi

Hon har åkt skidor varje dag. Det är numera t o m ett snäpp roligare än att åka snowracer :-) - och igår provade hon sina nya skridskor också. Förra året hann hon inte riktigt lära sig, utan åkte med stöd av ett litet mål framför sig, men så igår när hon följde farfar och åkte så ville hon efter bara en liten stund släppa och prova att åka själv - och åkte gjorde hon verkligen! Hon åkte som om hon inte gjort annat förut - hon var så stolt när hon kom hem och berättade :-)

Nu riktigt kliar det i mina fingrar att ta bort julen härhemma, men jag har lovat Olivia att vi ska ha det kvar fram tills helgen ;-)

Men sedan vill jag ha ljusa, fräscha färger härhemma. Har beställt dessa gardiner från Jotex, fast inte i gult som på bilden utan i natur. Dem tänkte jag ha i köket, fönstret är nämligen lite "knepigt" placerat så det passar bäst med kappa där. Har även beställt en löpare till köksbordet i samma färg och mönster, samt nya bäddset till min och sambons säng.

Nej, nu ska jag ta in det sista för nu tror jag frysen blivit tillräckligt kall!

                            Sköt om er!
                            
                            KRAM!

Kommentarer

  • Elise säger:

    Tjejen har åkt skidor för fullt idag också, men skridskorna har hon inte hunnit inviga än. Tyvärr åker varken jag eller hennes pappa skridskor så deth ar inte blivit något tillfälle. Men hon fick skridskor i julklapp, så jag får försöka gå på isen och se om det fungerar. Jag är inte helt stabil för tillfället. ;)

    2010-01-05 | 16:15:15
    Bloggadress: http://esajl.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Vad skoj med lite vinteraktiviteter. Här är det svinkallt även idag, minus 31 men vi åkte till Östersund och busade lite på Djungelhuset. Sedan blev det Mc Donalds.

    Dom gardinerna gillar jag med :O) Lite skoj att blicka framåt nu, jag börjar att vara nöjd på julen nu men den ska få vara kvar ett par dgr till. Ha det gott. Kram

    2010-01-05 | 17:49:02
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Vad roligt att olivia är en sådan hejjare - så stolt både hon och du ska vara!!!

    Så skönt med nytt till köket, här håller jag i plånboken litetill å avvaktar en beställning, men är så sugen på mormorspläden och lite till...



    Önskar dig en fin kväll!



    Kramis

    2010-01-05 | 20:48:51
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Men så härligt att hon är en sån vintersportare!

    Dom är ju så lättlärda dom små =)

    Och det är så roligt att se dom kämpa på!



    och på tal om att kämpa.... Detta va inte lätt. Soppan smakar kräk och jag spyr bara jag tänker på den. Blev dessutom ut sjuk!

    Detta är nått som jag aldrig kommer göra om igen!

    Nej, from nu så är det GI som gäller!!!

    Och jag ska vinna kampen mot socker och allt va kolhydrater heter...

    Måste få må bra igen!

    Tack för all peppning!

    Kommer verkligen behöva allt stöd jag kan få!



    Kramar till dig!

    2010-01-05 | 21:13:50
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Snusmumriken säger:

    Det var fina gardiner. De var t.o.m snygga i gult, en färg som jag inte är allt för förtjust i annars. Här hemma har jag städat bort julen nu och hängt upp mina gamla, men rätt snygga gardiner. Har inte råd med nåt nytt ännu. Skulle behöva köpa en stor ram, för en tavla jag ska hänga upp i vardagsrummet. Vet inte om jag har råd med det heller:P

    Påtal om tuggummi och halstabletter. Det är heller inte bra för tänderna att knapra på hela tiden:P

    Ha det bäst!

    Kram från systerdottern/kusin vitamin

    2010-01-06 | 17:23:09
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: