♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Söndag 28/3

Kategori: Allmänt

Nu har vi ställt fram klockan till sommartid igen. Detta onödiga påfund. Kan inte komma på en enda fördel med det. Ljusare kvällar? Nja...vi får ju ljusa kvällar så det räcker och t o m blir för mycket av det goda framöver, så det argumentet köper jag icke..men men - man har ju inget val om man inte vill leva i fel tid 7 månader framåt :-)

Här avancerar våren framåt med raska steg nu. Just nu småduggar det lite ute, och i natt när vi hade lagt oss så regnade det så det smattrade på fönsterbrädorna. Detta ljud är bland de ljud som ger mig mest välbehag, så mysigt! Vi hade fönstret en aning på glänt, och både jag och sambon hörde ett par tre gånger ett dovt muller som lät som åska. Vi kan inte komma på vilket ljud det annars kan ha varit, men nog är det ovanligt att höra åskmuller den här årstiden, när det t o m ligger snö kvar på marken!? Men det kan ju ha att göra med att det just nu är stora temperaturkontraster i landet.

Igår hade barnen cykelpremiär! och det var uppskattat må jag säga! Vet inte hur många gånger Olivia sade att det var så roligt att få cykla igen :-) Snön är ju borta på gångbanor och vägar; och jag hoppas att de snart tar bort allt grus som ligger där, men de brukar vara snabba på det faktiskt, så det torde inte dröja länge. Det blir en cykeltur idag igen om vädret tillåter. Jag ska nog ta en liten promenad också. Ska bara ta en sväng med dammsugaren och vänta på att tvätten blir klar så jag får hänga upp den. Har nämligen bäddat rent i sängarna idag. Förmiddagen har gått så fort idag så det märks att vi förlorat en timme.

Trevlig söndag på er!

Kommentarer

  • Nina säger:

    ja tänka sig att man kan fynda även i lilla Hoting! Inte ett ställe man brukar fara till så ofta! Men skoaffärn är kanon bra där tycker jag!



    Oj vilken skillnad det är i vårt avlånga land. Här har vi MYCKET snö! Och inte känns det som att våren är på väg än så länge! Trist nog! Är sååå himla less på snön nu =(



    Hoppas ni haft en bra helg. kan tro att barnen är nöjda då dom fått cykla!

    Kramar

    2010-03-28 | 21:21:49
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ja, visst går tiden fort! Man hinner knappt vara med. Kan inte förstå att det snart är två månader sedan vi fick vår lille Tim. Tycker det känns som igår. Men det är så kul att följa honom i hans utveckling. Man ser från dag till dag hur mycket som händer i deras små liv. Så det gäller att njuta i massor!

    Det är fler som påstått att han är lik Sam då han oxå var bebis. Kanske man kan tro att dom är lite släkt med varann ;)



    Tusen tack! Jag får även passa på att önska er en fin och Glad Påsk! Nu gäller det bara att hålla tummarna på kanonfint väder!



    Kram kram

    2010-03-29 | 14:16:24
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Hej vännen! Så härligt med den första cykelturen, här lär det dröja.... Hade data krasch igår så då fick även jag tid att renbädda ;-P Kram

    2010-03-30 | 10:00:09
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    hi, hi vår påskresa går till umeå i morgon för att operera mannen, så kul blir vår påsk... ;-P KRAM

    2010-03-30 | 11:30:15
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Nä, inget kort framifrån! Men det är ju där bak som är det viktigaste =p

    Fast börjar ångra mig nu! Men nu är det försent. Och jag sa till Mikael att jag inte klippt mig så han kommer ju få en chock imorron kväll då han kommer hem. Fniss!

    Nä, nu ska jag hänga tvätt och sen blir det till å hoppa i säng!

    Stora kramar!

    2010-03-30 | 22:30:16
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Isabella säger:

    Oj ja tiden flyger verkligen förbi. Nu är det påsk, snön är snart helt borta och vårblommorna börjar titta fram.

    2010-03-31 | 13:44:25
    Bloggadress: http://cafemaze.se/user/profile/id/428
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ha, ha ja du med småbarn KAN man inte planera, nu blev vi ju ändå hemma då holger är krasslig igen, typiskt... Stor påsk kram till dig vännen!

    2010-03-31 | 14:46:53
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Snålt med data tid nu för tiden, och lär nog bli så ett tag framöver... Vasen jag har är köpt på webbshopen Ilva för endast 79 kr, ett kap! Massa kramar!!!

    2010-04-01 | 11:57:22
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Egentligen skulle jag städa men när jag dammtorkade databordet sknäppte jag i gång datan och sen var det kört. Tog mig en spurtrunda i bloggvärlden för att lämna en påskkram till en av mina vänner. Kram kram...Må så gott <3

    2010-04-01 | 13:53:57
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här: