♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Glest

Kategori: Rensa-i-röran-projektet

Det blir verkligen glest mellan inläggen. Förstår inte vad som tagit åt min blogglusta. Hoppas iallafall att jag har kvar några läsare och att ni inte alldeles slutat titta in till den tomt ekande bloggen? :)

Nåväl...här pinnar det på. Dagarna och veckorna bara försvinner känns det som. Ruskigt fort går tiden! Snart är det jul - inte utan att jag börjar få lite panik, jag som inte ens börjat med julklapparna ännu! Men jag är glad att jag iallafall fått tag i presenterna till Olivias paketkalender. Såg dem av en slump på Barnens hus igår; en hel förpackning med 24 små saker, och det var faktiskt en del roliga och passande saker till henne! Vill ju inte bara köpa en massa skräp som hon inte har någon nytta av :-) Så nu slipper jag iallafall tänka på det - skönt!

Hade nästan tänkt göra som så att hon skulle fått ett paket i veckan istället, men när jag sade till henne att "tänk om inte tomtenissen kommer och lämnar paket varje natt i år? Han kanske inte har tid", så fick jag bara till svar "det är såklart att han kommer göra det! Han kommer till alla barn varje natt och lämnar ett paket"  - ja då förstod jag att när jag nu väl börjat med denna paketkalender så får jag nog vackert fortsätta så länge hon tror på tomten - för det gör hon faktiskt fortfarande :-) och det är ju bara roligt :-)

Häromdagen fick vi en massa snö också, tror det var 1,5 dm, och det är rekordtidigt för att vara här och knappt i mitten av november. Vi får väl se dock om den kommer ligga kvar eller ej, skulle visst regna imorgon. Alla barn är ju såklart lyckliga, men vi vuxna är väl måttligt glada. De är inte precis något bra på att röja snö härnere ;-) Snöhögar överallt, hoppigt och studsigt på vägarna och vägbanor som krymper av alla snövallar....

Från det ena till det andra: förra veckan blev det inget Rensa-i-röran-projekt för min del. Det glömdes helt enkelt bort när det var höstlov och allt. Denna veckas utmaning blir dock att rensa i min mailkorg som håller på att svämma över av en massa olästa mail. Det blir ju så när man får ett mail så fort en kommentar skrivits inne på fejjan och så ids jag inte gå in och radera dem ;-)

Nä, nu ska jag gå och läsa min mycket intressanta bok "Varför gråter inte Emma" (Arboga-mamman). Passar på när det är tyst och lugnt hemma för Olivia har gått över till en kompis.

Ha det gott mina vänner - kram!

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Hi hi skoj att du är tillbaka, trodde aldrig höstlovet skulle ta slut ;-) Kramis

    2010-11-11 | 14:12:22
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Det är mycket glest mellan mina inlägg oxå. Men det är som små körigt just nu och datorn är ju inte direkt den som kommer i första hand! Utan snarare i sista hand! Anton är kinkig om kvällarna så det blir lite dator tid!



    Ja Sam har blivit stora pojken nu!

    Sötplutten där!



    Vill ha en recension om boken du läser!

    Kram kram <3

    2010-11-11 | 21:10:06
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Kalenderljus är ett måste här med till varje frukost bränner vi en bit :-) KRAM

    2010-11-12 | 14:33:27
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • bantarbritta säger:

    Ja denna kalender... :D Hahah, jag frågade min tjej något liknande men jorå, klart att tomten kom med en sån kalender, han har ju till och med varit här och tagit julpapper av mig. ;) Så har man väl börjat är det baaara att gilla läget och fortsätta. :D

    Och när du nämner det så har jag ungefär hälften kvar att köpa och slå in.. ojojoj.

    2010-11-13 | 12:02:10
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja vissa saker väcker verkligen ostalgi...

    Hoppas ni får en fin "pappadag"! KRAM

    2010-11-14 | 08:29:02
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja det var väl någon månad sedan som jag hörde henne intervjuas på radio, allmänt osympatisk och nedlåtande om andra, hennes bröllop skulle vara sååå speciellt å inte ett "svennebanan" bröllop som hon uttryckte sig - noll ödmjukhet alls. å jag som älskat hennes goa varma framtoning... Känner mig sååå lurad å undrar hur mycket omtagningar de gjort i hennes program.... KRAM

    2010-11-17 | 10:53:41
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Tack för grattiset, vi fick en minnesvärd bröllopsdag iaf ;-) Kram

    2010-11-18 | 13:19:48
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Britta Bloggar säger:

    åh jag har funderat på att läsa den boken men bestämt mig för att jag är för blödig...

    2010-11-18 | 23:25:22
    Bloggadress: http://brittabloggar.wordpress.com
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja du blogg.se fungerar uselt, har fått massor av kommentarer för folk tror inte att de kommit med för de syns ju inte i bloggen, endast då jag loggar in, så märkligt + att mitt senaste inlägg inte syns grrr Tror jag byter till annan bloggleverantör snart... Hoppas allt är fint med dig! Trevlig helg <3

    2010-11-19 | 08:12:42
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ja, det är roligt att ha en sambo som fixar det mesta ;) och mycket roligare att ha sånt som man gjort själv oxå.

    Jodu, Tim växer så det knakar. Det går ruskigt fort. Nästan så jag vill stanna tiden ett tag, fast det samtidigt är roligt att se allt som händer från dag till dag.



    Jajamen, igår höll vi på Jay och jag tror att han vinner hela skiten =) Hejar på han jag! ;)



    Hoppas att ni har en riktigt bra och mysig helg!



    Kram kram

    2010-11-20 | 16:55:49
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ha ha adventandet smittar, nu har hela min gata gjort advent typ ,-P KRAM!

    2010-11-21 | 09:34:08
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Karin säger:

    För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

    2011-07-12 | 14:06:42
    Bloggadress: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här: