♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Första frosten

Kategori: Allmänt

I natt kom så första frosten för i år. Det var absolut helt underbart att promenera fram och tillbaka till förskolan i morse, i den krispigt friska höstluften - i solen som sakta men säkert bröt igenom morgondimman - jag älskar hösten!!

Något som inte förstått att det är höst är min jordgubbsplanta (i ampel):




I somras gav den mer jordgubbar än jag kunde drömma om när jag köpte den. Sedan...efter några veckor, och efter att bladen fått höstfärger, så började den plötsligt blomma igen, och nu har det kommit flera jordgubbar, som dessutom håller på att bli röda nu (!).

Återstår väl att se om det är något att äta ;-)

Någon som vet om det går att övervintra en jordgubbsampel, kanske genom att gräva ner den i trädgården? Eller är den 1-årig?

Kommentarer

  • hemma Hos Bus säger:

    Vad härligt.

    Här har det varit riktigt kallt nu på mornarna.

    Jag övervintrade mina jordgubbar och det gick hur bra som helst. Gräv bara ner den och plantera om i vår.

    Ha det bra. Stor kram till dig.

    2010-09-30 | 21:50:44
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Nina med Tjorven i magen säger:

    Vi har haft underbart väder hela veckan lång!

    Önskar bara att man kunnat njuta av den och ta lång promenader! Men icke! Kan ju knappt gå ner till mamma och det handlar om några hundra meter!



    Mikael och Sam har dragit till sallsjön så jag är ensam ända tills imorron!

    Ska få hemmagjord pizza av mamma och pappa och sen ikväll ska vi se Anne Frank´s dagbok.



    Men nu ska jag dammsuga, dammtorka, vika ihop lite bebiskläder och sen packa bb väskan.

    Är cirka 19 dagar kvar till bf. Men jag hoppas på att få lite tidigare ;-)



    Stora kramar!

    2010-10-01 | 12:53:32
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Men oj vilken fruktbar planta du har, jordgubbsampel måste jag testa nästa år!



    Har verkligen njutit av ett par fina höstdagar nu i stugan, önskar dig en underbar helg vännen! <3 Å ska bli skoj å höra om dina jordgubbar hinner mogna helt å går äta :-D



    Kram!!!

    2010-10-01 | 16:26:30
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    haha, vilken uthållig jordgubbe! :D

    2010-10-04 | 14:03:43
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: