♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Tulpanens dag

Kategori: Allmänt

Imorgon är det Tulpanens dag; och vad kan väl passa bättre än att pryda sitt hem med en härlig bukett tulpaner nu när julen är undanplockad.




Min favorit är egentligen vita tulpaner, är tokig i vita blommor. Tycker de är så vackra! Men tyvärr fanns inga vita i butiken idag. Men Olivia blev glad över dessa för hon gillar färgglada saker ;-) - hon gillar inte vitt för "vitt är ingen färg", säger hon ;-)


~***~


I övrigt så funderar jag på hur mycket otur man får ha? Först går min sänglampa sönder, vet inte vad det är för fel när det inte ens fungerar med ny glödlampa. Så nu är en tur till ikea inom det närmaste än viktigare. Älskar ju att ligga och läsa innan jag somnar, just nu får jag nöja mig med skenet från sambons lampa.

Tvättmaskinen centrifugerar inte. Tur i oturen har vi garanti 2 månader till så det är bara att ringa efter en serviceman på måndag. Tur också att vi har en fin tvättstuga att tillgå på gården. Men man blir ju inte så lite bortskämd när man haft egen tvättmaskin i flera år...

Vad ska gå sönder härnäst??

Men men - trots allt bara I-landsproblem ändå när man tänker på allt elände som händer i världen....

Passar på att önska er alla en trevlig helg!

KRAM

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Hi hi ja se där, skrev mitt inlägg i går jag med men hade det tidsinställt tills i dag - vi är nog många som tänkte samma tanke å gläds över tulpanens dag! :-D KRAM

    2011-01-15 | 11:11:30
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: