♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Tisdag 11/1

Kategori: Allmänt

Idag har jag packat ner alla julsakerna i jullådorna och burit bort dem till förrådet. Känns skönt nu när man är klar med allt. Tror jag måste köpa mig en bukett tulpaner till köksbordet, blev lite tomt när julsakerna försvann :) Det är väl förresten Tulpanens dag nu i dagarna, om jag inte minns fel?

Idag när vi hämtat Olivia i skolan for vi och matade änder vid ån, och oj vad hungriga de var :) Kom massor med änder och flockades runt oss och ville ha bröd :) Riktigt behagligt väder var det oxå, några plusgrader, soligt o barbacke - nästan som en vårdag :) Fast egentligen vill jag nog ha lite vinter innan våren, ska bli intressant att se hur det blir med den saken.

Sedan tog vi en vända till ÖoB och införskaffade lite nödvändigheter. Var även in på Djurmagazinet och tittade på ett akvarium som vi funderar på att köpa. Olivia vill ju så gärna ha ett husdjur och det är väl typ fiskar jag kan tänka mig. Lättskött o bra ;-)

Hittade ett lämpligt "paket" innehållande ett 20-liters akvarium med pump och värmetermometer samt  t o m en bänkhylla att ha akvariumet på, till ett bra pris. Bara att köpa till fiskar, växter och sånt. Skulle passa perfekt i Olivias rum eftersom det inte är så stort :)

Nu har vi nyss kommit hem. Dags att börja med dagens middag snart; korv stroganoff med ris och grönsallad till!






Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja investera i lite orkideer du med, känns vårligt och fint :-D Finns ju billiga i mataffärer, så då gör det inget om man misslyckas ;-D KRAM

    2012-01-11 | 21:12:08
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja en ny kamera gör livet lite lättare onekligen, speciellt om man bloggar. Blev sugen på ett akvarium jag med, luran har pratat om fiskar, så det vore kanske en bra födelsedagspresent... får klura på det... KRAM!

    2012-01-12 | 14:01:53
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Tack för tipset, kan ju alltid köpa extrasetet a 19 kr, behöver ju bara 5-6 st å det blir ju billigare än stora paketet :-D KRAM

    2012-01-13 | 14:16:52
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: