♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vemod...

Kategori: Allmänt

Har plockat bort julen idag, sånär som på stakar o stjärnor som får vara kvar en dag till. Tycker alltid det är så himla vemodigt att plocka bort julen; sakerna liksom skriker "TA INTE BORT MIG, SNÄLLA TA INTE BORT MIG, LÅT MIG FÅ VARA KVAR!!!"...men jag stålsätter mig, och samlar mig,  och plockar obönhörligt bort pryl efter pryl.

Egentligen känns det skönt att plocka bort julen, för jag vill inte ha kvar det när alla julhelger är över, men det som är sorgligt är att julen är över för jag verkligen älskar julen och den myspysiga stämning som infinner sig då.

Först min favoritårstid hösten som leder fram mot advent o jul. Tiden därefter tycker jag är rätt trist, skulle vilja snabbspola fram tiden till maj då..Nu har vi ju knappt ens fått vinter ännu. Inte någon snö, och varmt o plusgrader har vi haft ända fram till nu då vi faktiskt fått lite kyla; i morse hade vi t ex -6. Men imorgon skulle det visst bli plusgrader igen, så jag börjar misströsta om det kommer att komma någon snö i år??

Men rätt vad det är så kanske det dimper ner lite här oxå :) Nu när julen varit så kvittar det mig vad gäller snön, är ganska skönt att slippa halkan, men jag önskar snö för barnens skull så de får åka skidor o pulka...

Idag har Olivia gjort sin första skoldag efter jullovet. Det tyckte hon var roligt. Hon var lite svårväckt i morse efter att ha haft sovmorgon i nästan 3 veckor, men ikväll lär hon nog somna tidigare och sen är hon ju inne i rutinerna igen :)

Tycker det är så trist att inte kunna lägga ut bilder, det ÄR tråkigt med bara text i inläggen, men jag hoppas ni har överseende och ändå står ut med att titta in här fram tills jag skaffat en ny kamera. Nuvarande har det blivit något fel på, den har väl gjort sitt, och eftersom Tomten inte kom med någon ny kamera så får jag nog vackert vänta tills plånboken tillåter mig att införskaffa mig en ny :)

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja att ta bort julen är lite vemodigt. får alltid vemodskänslor till nyår då man blickar tillbaka, men så är det bara att ta nya tag i januari och skapa nått nytt :-D KRAM

    2012-01-10 | 21:27:15
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: