♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Hösttecken & mysdag

Kategori:

Igår damp ett hösttecken ner i min brevlåda...
 
 
 
.....inte för att jag längtar efter hösten redan, trots att jag är en sann höstälskare, men jag har längtat efter höstkatalogerna för att jag varit så nyfiken på höstens mode i såväl kläder som inredning :)
 
 
Väggtexter o bokstäver har ju varit trendigt bra länge nu, men nu ser det ut som att den trenden delvis "flyttar in" på textilier såsom gardiner, dukar, kuddar m m - det var mycket sånt i katalogen - lite kul :)
   Den här kappan skulle passa perfekt i vårt lilla fönster i köket. Tycker den var så söt. Ska skynda mig och beställa redan nu, för jag har lärt mig att på Ellos, Jotex tar vissa varor slut fort som attan - och speciellt de som jag vill ha då ;-)
 
 
Idag har vi haft oss en riktigt mysig dag :)
 
 
Vi åkte till Parken zoo och tittade på djur, klappade djur, åkte karuseller....
 
 
 
 
....och åt sockervadd så att det sprutade ur örona :)
 
 
 
 
 
 
Den här besten (komodovaran) skulle jag inte vilja träffa utan en glasruta emellan..
 
 
 
 
....inte det här lejonet heller! Synd att rutan var så flammig och repig!
 
 
 
 
Tänk att det här trädet är en benjaminfikus! Men så är det fuktigt o varmt därinne oxå! Man är ju bara van att se dem som krukväxter :)
 
 
 
 
 
Små söta killingar i "Klapp-hörnan" :)
 
 
 
.....och kan ni tänka er att vi vann på första försöket i Choklad-hjulet. Vi som aldrig brukar vinna :)
 
 
 
 
Efter Zoo-besöket var det alldeles lagom för lite mat i våra kurrande magar; så vi svängde in på Max på vägen hem. Sällan har väl hamburgare varit så gott som idag :)
 
 
Därefter hem till svärföräldrarna för att ta in tidningen, vattna blommor...
 
 
Ikväll har vi haft soffmys framför Sommarkrysset bl a. Nu känns det som att det är dags att leta sig till sängen..
 
 
Kram till Er alla! Glöm inte bort att ni är värdefulla! <3
  
 
 
 

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Åhh vilket myyyys! Kul med så mycket bilder :-D Å vilken farlig vinnst, just choklad kan jag inte ha hemma för då går det på tok... men tårtan höll jag mig ifrån, vill så gärna ha ett normalt bmi då jag fyller år så målet är att kapa 4 kg på 26 dagar, siktar jag mot stjärnorna kanske jag når trädtopparna iaf. Så stenhård träning å inget sockerfuskande är det som gäller nu! KRAM

    2012-07-01 | 20:07:25
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Molly säger:

    sv: vad roligt att du skrev :) det är min nya blogg som jag bloggar på just nu. den gamla adressen finns kvar tills vidare :)

    tveka inte att fråga om du undrar något :)
    önskar dig en underbar vecka :) kram

    2012-07-02 | 21:32:15
    Bloggadress: http://www.flygflyglillanyckelpiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här: