♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Det växer o gror på vår balkong..

Kategori: Allmänt


Det märks att det varit den kyligaste och regnigaste försommaren på många år; för det är inte samma fart som det brukar vara på mina uteblommor.


Igår planterade jag i balkonglådorna, och det är cirka en månad senare än jag normalt brukar göra det. Ja förutom penséer då som jag haft bra länge, men de är ju riktiga tuffingar de som tål det mesta.


Hittade så söta blommor på Plantagen; million bells "romantic garden". I en planta var det tre olika nyanser från ljus rosa till lila.





Jättesöta, eller hur?? Ser dock lite taniga och eländiga ut idag, hoppas verkligen att de repar sig, och att det bara beror på omplanteringen! Tänk vad fina de kommer bli om de får blomma o frodas riktigt ordentligt!





Här börjar luktärten äntligen gro :)





Smultronplantan frodas verkligen, fast den ser "maffigare" ut i verkligheten - nu inväntar vi bara blommorna och sen bären :) Kan det bli mycket mer sommar än så? :)





Pelargon, som Olivia valde ut :)





Olivia ser till att det alltid finns en vacker sommarbukett på bordet :))




Igår var vi på Ikea, och där laddade jag upp ljusförrådet riktigt ordentligt med både värmeljus och olika doftljus :) Sedan hittade jag två ljusstakar som passande nog hade benämningen Förtjust, för förtjust var verkligen vad jag blev i dem - framförallt utseendet - men oxå priset:

Ljusstake för blockljus



Köpte till detta blockljus; har blivit "tokig" i rosor o romantik för tillfället :)



Ljusstake för värmeljus :)


Sedan blev det en lampa till skriv/databordet, blomkrukor, ugnsform och lite annat smått och gott :)


Olivia var i Småland och lekte under tiden, och där lyckades hon göra illa sig i ena lilltån. Den var så öm och svullen att hon knappt fick på sig skon när jag hämtade henne. Men en jättegullig tjej, som jobbade där, och var lite sjukvårdskunnig, kände igenom tån och kunde inte se att den var bruten iaf. Var ju skönt att höra.


Hon haltar lite idag oxå, men tycker inte det lika ont längre. Mest besvärligt när hon har skor på sig.  


Vi tog oss lite go´fika innan vi åkte hem, som "plåster" på såren :))




Ikväll ska jag uppdatera min andra blogg oxå, så ni kan titta in där senare, ni som har lösenordet.


www.livsstilsandring.blogg.se


Ni som inte har lösenordet till bloggen, men skulle vilja ha, kan lämna en kommentar till detta inlägg eller maila mig direkt på [email protected]



Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Vilken blomsterprakt! Å jag hoppas o:s tå snart är bra <3 Trevlig helg! KRAM

    2012-06-15 | 08:30:39
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Näe ingen riktig sommar värme här heller å du nu har även myggen hittat fram,, huga :-/ Fick oss flera bett då vi var i stugan. Vilket otyg! Ha en fortsatt fin söndag <3 KRAM

    2012-06-17 | 10:49:54
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Åh vilka vackra bilder!

    Skicka gärna ditt lösen till mig.

    Kram Lisa

    2012-06-17 | 11:04:19
    Bloggadress: http://angestdjavulen.blogspot.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja du, det superstrular, bilder försvinenr å det tar längre tid att ladda upp då man bara kan ladda en åt gången, förr kunde man ´ha flera fönster m.m samt att appen inte fungerar å kommentarerna inte uppdateras som de ska då man merkerar dem lästa m.m. m.m m.m så näe jag surar på ;-P KRAMIS

    2012-06-17 | 19:47:17
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Jodå det finns ju feedback rutan som jag ivrigt använder å klagar på det mesta ;-D Men som med allt nytt så ger det sig säkert med tiden å då tycker man att det var det gammla som var segt ;-P Ha nu en fin kväll, jag ska gå å frossa i lite vattenmelon nu, för oj så SUGEN jag är att knapra på nått... KRAM

    2012-06-17 | 20:06:23
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: