♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Så här ser det ut hos oss idag.....

Kategori: Allmänt



........ingen snö här inte. Har läst i era bloggar att många av er fått snö idag - tänk vilka kontraster det är i detta lilla land.

Det går väl an att ha gröna gräsmattor i november, men jag ber till högre makter att vi får åtminstone ett litet snötäcke lagom till advent och över julen!! Förra året såg det nämligen ut så här i december - född och uppvuxen norrlänning som jag är så mådde jag väldigt dåligt då. Det gick inte att frambringa den minsta julstämning med gröna gräsmattor och solsken!! Jag älskar julen och tycker den blir förstörd när den är grön. En del år åker vi upp till mina gamla hemtrakter så då får man ju uppleva julstämning för där är det snögaranti ;-) - men jag vet inte hur det blir i år.

Jag gick en promenad idag iaf för första gången på en vecka, och det kändes grymt skönt att vara igång igen. Sedan så åt vi middag hos svärfars och nu ikväll blir det mys framför TV:n ;-)

Hoppas ni får en trevlig, mysig lördagskväll alla fina bloggvänner :-)

Puss o kram!

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Ser väldigt härligt ut! Får lust att gå ut och gå en promenad. Men, men, idag har jag känt mig hängig och sliten i kroppen. Känns som jag har nå't på gång - en förkylning eller så. Inte konstigt med tanke på att barnen har både snuva, hosta och öroninflamation. Försöker mota Olle i grind med hjälp av Esberitox, det brukar kunna hjälpa. Det blir till att ta det lugnt istället, och det kan vara skönt det med ibland.



    Må så gott!

    2008-11-15 | 18:33:43
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.com/
  • Bantarbritta säger:

    Åh, jag vet precis vad du menar. Jag kommer ju från "mellersta" sverige (som egentligen är där jag bor nu... men men... typ sthlm då... :D) och det är så trist när det inte kommer nån snö. Där brukar det mest vara slask. :(

    Här är det slask nu... men lite vitt ligger kvar iaf ute på landet där jag bor, i stan var det blöööött.

    2008-11-15 | 18:42:17
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Oj vi har fått massor av snö... i Sundsvall. det kommer säkerligen till dig med ska du se =)

    2008-11-15 | 18:54:45
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Hade du läst boken innan? För jag tyckte den var rätt bra, men kan tänka mig att man inte tycker det om man läst boken. Jag känner en tjej som kommer från kiruna och kände igen vissa profiler i filmen, och hon tyckte inte heller att filmen var så himla bra...

    2008-11-15 | 19:05:05
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen!

    Det kostar 120kr i veckan och jag tycker det är viktigt att man går varje vecka. Men jag är månadsmedlem och då drar det på kontot 350kr varje månad.



    Men då har du tillgång till deras hemsida få chatta med andra VV, fast det gör inte jag. Jag använder bloggen. Sen har du recept och checklista.



    Jag är jätte nöjd över att vara medlem och jag har ju ingen höjdar inkomms heller nu, men jag måste vara med. Jag kan ju hela konceptet men mötene är viktiga ändå, trots konculenterna... som inte sköter sitt jobb här då...



    Men det är ett pogram som fungerar gick ju ner ifrån 116kg till 70 första gången när jag var 17 år. Sedan den här omgången så vet du ju =)



    Hoppas att det var till någon hjälp =) fast alla är ju olika vad man tycker om, men det har fungerat på mig.



    Kramiz

    2008-11-15 | 22:01:22
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese säger:

    jisses! Gröna gräsmattor... inte kan man tro att vi lever i samma land för tillfället inte. Vi har nog två dm nu. Mannen är ute och skottar fram bilarna så vi kan åka till mamma och pappa för söndagsmiddag + att jag tog gården 3-4 ggr igår så att man inte skulle behöva pulsa genom den fluffiga nysnön. Hoppas du får en fin söndag! Kram kram

    2008-11-16 | 09:22:48
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: