♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

För att göra en lång historia kort...

Kategori: Allmänt

Denna blogg tänker jag ha som en liten personlig, anonym dagbok - men kanske förhoppningsvis också för att knyta nya bekantskaper med andra i min situation - som kämpar och kämpar med övervikten. Jag tänkte att det kan hjälpa mig att föra anteckningar här för att sedan kunna titta tillbaka....

Jag blev överviktig som vuxen. För 10 år sedan vägde jag 68 kg!! Idag väger jag 110 kg :-( Jag har nu nått min absoluta topp - jag har alltid sagt att över 110 tänker jag inte gå - och nu är jag där. Något måste göras! Jag har försökt så många gånger att gå ner i vikt men det stupar alltid med att motivationen sviktar. Nu är jag igång igen - och denna gång går jag ut lite försiktigare för att inte tappa sugen igen. Jag har nog varit för sträng mot mig själv förut och då tröttnar jag.

Jag tänker äta helt vanlig mat, frukost, lunch, middag samt försöka peta in någon frukt mellan målen (är inte så förtjust i att äta frukt). Unnar mig godis på helgerna för jag skulle inte stå ut annars. Promenad 3-4 ggr i veckan, 30 minuter åt gången.

Sedan när det förhoppningsvis börjar gå bättre så kan jag göra lite förändringar....

Problemet är att jag får så ont i mina fötter när jag promenerar trots att jag har kanonbra walkingskor.

Är sjukskriven och lever för min familj som består av sambo och 4-årig dotter samt 11-årig bonusson som bor hos oss på helgerna.

Är det någon som vill bli min bantarkompis måntro? Skulle vara kul att följas åt med någon :-)

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Absolut! Var i landet bor du? :)

    En liten förändring som du kan göra redan nu som brukar visa sig ganska ordentligt är att dra ner på ris/potatis/pasta och bröd. Om du fortfarande vill äta det så kan du ju alltid ta lite mindre, och mer av annat istället? :) Lycka till, det här grejar vi!!

    2008-09-12 | 20:18:24
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Jag vill också vara lite anonym, men bor även jag i mellansverige, om man räknar typ västernorrland som mellansverige.

    Om inte, så KOMMER jag isåfall från mellansverige och bor numera i norrland. ;)

    2008-09-12 | 20:47:25
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: